۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۴۳۲۰
نماینده گرگان در تذکری به وزیر نفت گفت: درخواست شده بود به لحاظ رعایت پدافند غیر عامل بخشی از سرمایه‌گذاری بالا دستی نفت و گاز کشور با عنایت به سابقه و وجود ذخایر ارزشمند در شمال در این منطقه پیگیری شود، لطفا اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهید.
عیسی امامی در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی بعد از ظهر مجلس به وزیر راه و شهرسازی گفت: مدتهاست عملیات اجرایی راه‌آهن گرگان – بجنورد – مشهد آغاز شده است و در صورت استفاده از فاینانس به دلیل عدم یکپارچگی قرار داد در تضمین دولت با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی تصریح کرد: آقای وزیر به دستورات سال 91 خود مراجعه کنید، که با دستور جنابعالی قرار بود کمربندی گرگان تا پایان سال گذشته به اتمام برسد اما به دلیل عدم تخصیص ‌های مناسب این اتفاق نیافتاد و تعدادی از هموطنانمان در این مدت جان خود را از دست دادند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: دستور فرمودید 8 میلیارد تومان از اوراق مشارکت استفاده کند که این اقدام هم صورت نگرفت لذا ضروری است که برای اجرا و تکمیل پروژه‌ها پیگیری لازم را انجام دهید.

نماینده‌ی مردم گرگان با مورد خطاب قرار دادن رئیس جمهور اظهار کرد: چه کسی باید دستورهای جنابعالی را اجرا کند؟ علی‌رغم موافقت جنابعالی برای آماده سازی و سرمایه‌گذاری در جزیره‌ی عاشوراده که یکی از ظرفیتهای ملی و بین‌المللی در محور شمال است متاسفانه هیچ اقدام موثری صورت نگرفته است و فرصت سرمایه‌گذاری را از دست داده‌ایم.

امامی در ادامه افزود: آقای رئیس جمهور شما در محضر ر هبری تولید را مطلوب نشان دادید، اجازه دهید تولید کنندگان هم اظهار نظر کنند، زیرا تولید از یک طرف، فشار سخت تحریم‌ها را تحمل می‌کند، از سوی دیگر سوءتدبیر را، دستورالعمل‌های خلق‌الساعه ، تغییرات سریع، قیمت تمام شده‌ی پول ، نیاز جدی به سرمایه در گردش، محدودیت منابع در سیستم بانکی، همه و همه حکایت از وضعیت تولید دارند.

وی در پایان در تذکری به وزیر نفت گفت: درخواست شده بود به لحاظ رعایت پدافند غیر عامل بخشی از سرمایه‌گذاری بالا دستی نفت و گاز کشور با عنایت به سابقه و وجود ذخایر ارزشمند در شمال در این منطقه پیگیری شود، لطفا اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهید.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر