۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۲۸۳۱
سازمان پدافند غیرعامل کشور در واکنش به اقدام غیرحرفه ای یکی از رسانه های داخلی نسبت به تحریف عملکرد آن سازمان در نمایشگاه صنعت بومی سایبری توضیحاتی را ارائه کرد.
به گزارش پایداری ملی، سازمان پدافند غیرعامل کشور در واکنش به اقدام غیرحرفه ای یکی از رسانه های داخلی نسبت به تحریف عملکرد آن سازمان در نمایشگاه صنعت بومی سایبری توضیحاتی ارائه کرد.

متن توضیحات به شرح زیر است:

يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ جاءَکُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصيبُوا قَوْماً بِجَهالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلي‏ ما فَعَلْتُمْ نادِمينَ
سوره حجرات آیه 6

هر ساله در مراسم اختتامیه نمایشگاه صنعت بومی سایبری، به پاس تلاش ها و اقدامات شرکت ها و مجموعه های حاضر، هدایایی از سوی قرارگاه پدافند سایبری کشور به همه غرفه داران اهدا می شود.

در این میان، بر اساس یک الگوی ارزیابی مشخص، که بسیار ساده و معمولی هست، تعدادی از غرفه ها به عنوان غرفه نمونه انتخاب و موفق به دریافت هدایای ویژه ای میشوند.

در نمایشگاه پنجم صنعت بومی سایبری نیز، که در بازه زمانی 11 تا 14 آذرماه سال جاری برگزار گردید، به همین ترتیب عمل شد و اتفاق ویژه دیگری به وقوع نپیوست؛ یعنی نه محصولی به عنوان محصول برتر شناخته شد و نه شرکتی به عنوان شرکت برتر اعلام گردید.

برخی از شرکت ها در این میان دچار سوء تفاهم شدند و دریافت جایزه ویژه را به معنای اعلام محصول برتر قلمداد نمودند و تبلیغاتی را در این راستا هدایت کردند که باعث رنجش برخی دیگر از شرکت های دانش بیان و فناور شد.

برای رفع این سوء تفاهم، معاون صنعت و بومی سازی قرارگاه پدافند سایبری توضیحاتی را در یکی از سایت ها  ارائه نمود. اما اقدام اخیر یکی از خبرگزاری ها در طراحی و انتشار خبری با تیتری خاص به وضوح با اصول اخلاق حرفه ای کار رسانه مباینت داشته و از واقعیت به دور است. برای آزمودن صحت و سقم خبر کافی بود با همه دریافت کنندگان جایزه ویژه تماس برقرار نموده و در جریان واقعیت امور قرار بگیرند.

هر چند اقدام سایت یاد شده به نوعی، بی احترامی به یک سازمان حاکمیتی در نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب شده و قرارگاه پدافند سایبری کشور حق خود را برای اقدام حقوقی مناسب محفوظ می داند. اما  بنا ندارد این موضوع را بیش از این مطول کند.

به امید عمل به آیه مبارکه ششم از سوره حجرات و تبین و تحقیق قبل از نقل خبر.

قرارگاه پدافند سایبری کشور
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر