۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۲۷۴۵
کرمانشاه؛
مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه ، پدافند غیرعامل را از اصی ترین شاخص ها در امنیت پایدار هر جامعه ای دانست و گفت: هزینه در حوزه پدافند غیرعامل در شهرستان ها سرمایه گذاری است و موجب کاهش آسیب پذیری می شود.
به گزارش پایداری ملی، علیرضا حیدری در چهارمین جلسه شورای پدافند غیرعامل کنگاور افزود: پایبندی به قوانین و مقررات وضع شده در پدافند غیرعامل موجب عدم آشفتگی و پایداری ملی در شرایط بحرانی خواهد شد.

او در ادامه با بیان اینکه امروز پدافند غیرعامل بیش از پیش حائز اهمیت است یکی از موضوعات پدافند غیرعامل را لزوم رعایت آیین نامه 2800 زلزله و مبحث 21 مقررات ملی ساختمان دانست.
وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در کشورهای توسعه یافته از اهمیت خاصی برخورد دار است و با جدیت پیگیری می شود بیان داشت: کشور سوئیس بعنوان یکی از کشورهای پیشرو در پدافند غیرعامل با وجود سیاست بی طرفی در طول 2 جنگ جهانی اما پدافند غیرعامل را به صورت کاملا جدی اجرایی می کند.

حیدری در ادامه افزود: پدافند غیرعامل نیاز به فرهنگ سازی دارد باید پدافند غیرعامل را در زندگی مردم جاری و ساری کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امروزه تهدیدها متنوع و دارای پیچیدگی های خاصی هستند که ممکن است در زمینه های زیستی، اقتصادی، سایبری، کالبدی، شیمیایی و غیره جوامع را هدف قرار دهند، گفت: نیازمند برنامه های پیشگیرانه و جایگزین در زمان بحران هستیم.

حیدری در ادامه با بیان اینکه وضعیت فعالیت پدافندغیرعامل در معاونت های مختلف این سازمان، به شکل تخصصی پیگیری می شود، گفت: برای پیشرفت در زمینه پدافند غیرعامل در بخش های مختلف حضور و مشارکت مردم بسیار حائز اهمیت است.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 14 شهرستان، 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر