۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۴۲۶۲۱
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: رعایت اصول پدافند غیرعامل در زیرساخت های اقتصادی نظیر بندر و راه آهن این شهرستان مرزی و گردشگرپذیر ضروری است و مسئولان امر باید اجرای آن را جدی بگیرند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، ولی داداشی روز پنجشنبه در اولین همایش ملی پدافند غیر عامل مردم محور در هتل اسپیناس آستارا اظهار داشت: توسعه همه جانبه در گرو پدافند غیرعامل است و با توجه به موقعیت مرزی آستارا باید از ظرفیت های اقتصادی آن استفاده شود.
وی بیان کرد: دشمنان از جنگ سخت ناامید شده اند و با اعمال تحریم اقتصادی برای بدبینی مردم به نظام جمهوری اسلامی تلاش می کنند و باید به این امر آگاه باشیم.
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان هم در این همایش گفت: تهدیدات دشمنان روز به روز در حال تغییر است و امروز به فضای مجازی و سایبری روی آورده اند.
امیر محمدپور افزود: رسانه ها تعیین کننده جهت افکار عمومی هستند و باید رسانه های داخلی با توجه به هجمه های دشمن و وضعیت کنونی کشور، اخبار امیدبخش تولید و دولت را در رسیدن به توسعه همراهی کنند.
وی ادامه داد: شناخت هدف های دشمن ضروری است و به برکت پشتوانه مردم و اقتدار نیروهای مسلح، ایران اسلامی به قدرت منطقه تبدیل شده است اما نباید از نیات پلید دشمن در حوزه های فرهنگی و اقتصادی غافل شویم.
محمدپور افزود: تاکنون از ظرفیت مردم در حوزه پدافند غیر عامل به خوبی استفاده نشده و همایش ملی پدافند غیر عامل در آستارا برای توسعه زیرساخت ها و امکانات دستگاه های اجرایی جهت مقابله با تهدیدات، مفید است.
نخستین همایش ملی و دو روزه پدافند غیرعامل مردم محور با شرکت کارشناسان و مسئولان کشوری و استانی، از صبح امروز در هتل اسپیناس بندر مرزی آستارا آغاز شده و سخنرانی ها، نشست های علمی و رونمایی از کتاب در موضوع همایش از بخش های متنوع آن است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر