۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۴۲۵۵
دستغیب:
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گمانه‌زنی رسانه‌های خارجی در مورد تغییر رویکرد احتمالی دولت جدید جمهوری اسلامی نسبت به مذاکرات با 1+5، گفت: بخش قابل توجهی از خواسته‌های به حق ایران قابل عبور نیست و آنچه در این زمینه تغییر می‌کند نحوه گفتمان دولت جدید است.

 احمدرضا دستغیب  اظهار کرد: مشخص است که آقای روحانی به دنبال اعمال تغییراتی در رویه دیپلماسی ایران است و تلاش خود را در این زمینه به کار می‌گیرد اما باید صبر کنیم منتظر باشیم که ایشان چه نگاهی را در دیپلماسی خارجی اعمال خواهد کرد.

وی افزود: آقای روحانی وعده‌هایی داده و ما امیدواریم بر این اساس بتواند فضای مذاکرات را قدری تغییر دهد اما آنچه مسلم است این است که بخش قابل توجهی از مطالبات و خواسته‌های بحق ایران قابل عبور نیست.

نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: طبیعتا در حوزه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اتفاق خاصی رخ نخواهد داد و آنچه تغییر می‌کند، دیپلماسی و نحوه گفتمانی است که آقای روحانی باید تدبیر کند و آن را به کار گیرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بعید است تغییرات کلی و کلانی در این رابطه به سرعت رخ دهد، افزود: تغییرات سریع خیلی پیام خوبی نخواهد داشت و ما امیدواریم ایران با شیب ملایمی در مسیر بهبود مذاکرات و به نتیجه رسیدن آن قرار گیرد.

دستغیب در پایان با بیان اینکه حاشیه‌ها و عناوین سیاسی پرونده هسته‌یی پررنگ‌تر از ماهیت فنی و تخصصی آن است، اظهار کرد: به هر حال پرونده هسته‌یی ایران پیچیدگی‌های خاص خود را دارد اما من فکر می‌کنم ما به زودی در شیب مناسبی قرار خواهیم گرفت که این پرونده به نتیجه برسد.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر