۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۴۲۴۱۳
در این نشست مشترک ابتدا قاسم پاک نژاد مدیر کل پدافند غیرعامل استان فارس ضمن قدردانی از حضور اعضاء به تشریح پدافند غیرعامل پرداخت . و با بیان این مطلب که شاید در پاره ای موارد نقطه اشتراکی یا هم پوشانی های بین این اداره کل و مدیریت بحران وجود داشته باشد ولی این دو مقوله جدا و از رسالت و ماهیتی کاملا متفاوت از هم برخوردار می باشند .

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در این نشست مشترک ابتدا قاسم پاک نژاد مدیر کل پدافند غیرعامل استان فارس ضمن قدردانی از حضور اعضاء به تشریح پدافند غیرعامل پرداخت . و با بیان این مطلب که شاید در پاره ای موارد نقطه اشتراکی یا هم پوشانی های بین این اداره کل و مدیریت بحران وجود داشته باشد ولی این دو مقوله جدا و از رسالت و ماهیتی کاملا متفاوت از هم برخوردار می باشند .


پاک نژاد گفت : پدافند غیرعامل با جایگاه حاکمیتی و نظارتی خود رسالت پیگیری و نظارت بر اجرای اصول و الزامات پدافند غیرعامل را با اتکاء به منویات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) و سیاست های کلی ابلاغی نظام سرلوحه خود قرار داده و با اهتمام کافی این موضوع را پیش خواهد برد .

وی بیان داشت : اولویت اصلی پدافند غیرعامل سرمایه انسانی است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که اگر تهدیدی ایجاد شد، کمترین خسارت را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: سرمایه دوم در این حوزه زیرساخت ها و سرمایه سوم، سرمایه سایبری است که موارد مختلف مرتبط با زندگی مردم را شامل می‌شود و باید در راستای مصون‌سازی آن به صورت کامل عمل کنیم.


پاک نژاد در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت : تاب آوری در جامعه و بالا بردن آستانه تحمل جامعه از ضروریات و موارد مورد توجه پدافندغیرعامل می باشد و این مهم زمانی در جامعه محقق خواهد شد که اصول و الزامات پدافند غیر عامل بخوبی رعایت گردد .


پاک نژاد در پایان افزود : پدافند غیرعامل و مدیریت بحران از رابطه تنگاتنگی برخوردار می باشند و در حقیقت  به بیان دیگرمیتوان آنها را لازم و ملزوم یکدیگر خواند و باید بدانیم اگر ما به اصول و الزامات پدافند غیرعامل اهتمام کافی داشته باشیم در واقع جامعه را از درون مصون کرده ایم و در اینصورت کمتر درگیر بحران های متعدد ناشی از تهدیدات خواهیم شد . وچنانچه به هرطریق ممکن این تهدیدات منتج به بحران گردد به یقین  با آمادگی کافی و تاب آوری لازم به مدیریت بحران خواهیم پرداخت واز تا حد ممکن از بروز خسارات جبران ناپذیر در سرمایه های انسانی و زیرساخت ها جلوگیری خواهد شد .


سپس رحیم آزادی مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس اظهار کرد: مهم ترین موضوع در مدیریت بحران، امدادرسانی است و باید مورد توجه و اهتمام همه مسئولین قرار گیرد.


آزادی تصریح کرد: برای مدیریت بحران در استان فارسنیاز مند به امکانات بیشتری هستیم. وی ادامه داد: با توجه به تلاش های صورت گرفته در استان اکثر شهرستان های استان از آمادگی لازم برخوردار می باشند ولی این میزان تلاش های صورت گرفته ضمن مطلوب بودن ، ناکافی است و باید در این راستا مشکلات و موانع احصاء و در جهت حل آنها و رساندن به وضعیت مطلوب اقدامات لازم صورت پذیرد . تا استان بتواند از پایداری مطلوبی برخوردار گردد .


ایشان ضمن اشاره به تهدیداتی همانند زلزله گفت: آموزش همگانی قبل از بروز حوادث ضروری است. و باید از ظرفیت های متعدد در حوزه آموزش که از مسائل مورد توجه ادار کل پدافند غیرعامل نیز می باشد حداکثر بهره وری را داشته باشیم .


آزادی تاکید کرد: در بحث امداد و نجات باید علاوه بر ساخت سوله های مدیریت بحران و تجهیز آنها در سطح استان باید از ظرفیت مکان های عمومی نظیر مسجد ،مدرسه یا ورزشگاه و... استفاده کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر