۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۴۲۳۳۸
جلسه هم اندیشی ، هم افزایی حوزه بانوان و خانواده با رویکرد پدافند غیرعامل در شیراز برگزار شد.
محمد هوشمندی
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،سیده معصومه دستغیب مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس در نشست خود با مدیرکل پدافند غیرعامل که با رویکرد پدافند غیرعامل در حوزه زنان برگزار شد، گفت : حوزه زنان و خانواده به دلیل گستردگی حوزه کاری می تواند از تمامی ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... اثر پذیر باشد . به همین دلیل آموزش و تعالی فرهنگ‌ عمومی جامعه و خانواده از ضروریات این حوزه است .

مدیرکل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به مشکلات این حوزه خاطرنشان کرد: بودجه زنان و خانواده نیز علی‌رغم گستردگی کار و پیگیری‌های متعدد بسیار ناکافی می باشد .

دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود برمشارکت ، همکاری و درنهایت هم‌افزایی اشاره کرد و خواستار همکاری بیش از پیش اداره کل پدافند غیرعامل گردید .

سپس قاسم پاک نژاد مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گفت : پدافند غیرعامل با رویکرد تحقق منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) و عنایت به احکام ابلاغی ، رسالت خود را پیش گرفته و در جهت عملیاتی شدن موضوع ، دو مولفه اثر گذار آموزش و فرهنگ سازی را سر لوحه کار خود قرار داده و با نگاهی اجرایی و عملیاتی به این مقوله ها اهتمام ورزیده است .

پاک نژاد افزود : در جهت پیشگیری از موازی کاری ، ائتلاف وقت و هزینه ، هم افزایی و حصول نتیجه مطلوب در این حوزه می بایست تمامی دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر بصورت هماهنگ و همگام در برنامه های آموزشی ، همایش و ... مشارکت داشته باشند .

وی افزود : شناسایی تهدیدات ، احصاء اطلاعات ، ایجاد بانک اطلاعاتی و تهیه آمار از ضروریات کشور و استان است زیرا آمار دقیق پایه و اساس برنامه ریزی می باشد . زیرا این مهم در تصمیم گیری و برنامه ریزی مدیران به ویژه جهت موقع بحران و تسهیل مدیریت درزمان حادثه بسیاراثر گذار خواهد بود .  

پاک نژاد در پایان ضمن تقدیر از برگزاری این جلسه خواستار لیست نیاز سنجی آموزشی، تهدیدات محتمل و ارسال اطلاعات از فرصت ها و تهدیدات موجود در این حوزه گردید . 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر