۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۲۱۱۹
بخشدار چاروسا رعايت اصول پدافند غير عامل در طرح هاي اجرايي را ضروري دانست و بيان کرد: سهل انگاري در اجراي طرح ها ميزان خسارت در مواقع بحراني را افزايش مي دهد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،، وحيد محمدي تبار روز پنجشنبه در نشست مديريت بحران شهرستان کهگيلويه افزود: ميزان خسارت بارندگي ها براي مسئولان کشوري ارسال شده است.
محمدي تبار تصريح کرد: هر ميزان اعتباري که تخصيص داده شود بدون هيچ گونه کم کاري در حوزه مديريت بحران هزينه خواهد شد.
وي اضافه کرد: ميزان جذب اين اعتبارات به نظر مسئولان کشوري و کارشناسان نيز بستگي دارد.
محمدي تبار گفت: نگاه سياسي در توزيع اعتبارات نخواهيم داشت و سهم هر شهرستان را جداگانه توزيع خواهيم کرد.
معاون فرماندار کهگيلويه نيز با اشاره به اينکه بارندگي هاي اخير خسارات زيادي به شهرستان کهگيلويه وارد کرد گفت: امکانات و تجهيزات شهرستان جوابگو نيست.
ابراهيم خنجري وضعيت شهر دهدشت در هنگام بارندگي را بحراني دانست و گفت: تجهيزات و امکانات شهرستان جوابگوي هدايت سيلاب شهر دهدشت نيست.
وي مسدود بودن راه هاي ارتباطي بسياري از روستاها را بعد از يک هفته از بارندگي نشانه کمبود امکانات دانست و گفت: تامين و تجهيز امکانات راهداري بايد در اولويت مسئولان استاني باشد.
وي ميزان خسارت بارندگي هاي اخير در شهرستان را يکصد ميليارد ريال اعلام کرد و افزود: اعتباراتي که برآورد مي شود نياز است با توجه به ميزان خسارات تخصيص پيدا کند.
معاون فرمانداري کهگيلويه جذب دستکم 50 درصد از ميزان اعتبارات حوزه مديريت بحران را ضروري دانست.
خنجري تصريح کرد: عدم تخصيص اعتبارات حوزه مديريت بحران مشکلات زيادي را به وجود آورده است.
بخشدار مرکزي کهگيلويه با اشاره به اينکه شهرستان از لحاظ امکانات در مقابله با بحرانها با مشکلات زيادي مواجه است گفت: در سالهاي اخير هيچ گونه اعتباري از سوي مديريت بحران به شهرستان تخصيص داده نشد.
سيد شرمت الله حسيني پرور با بيان اينکه بارندگي هاي اخير خسارات زيادي به مزارع کشاورزي و راه هاي ارتباطي وارد کرد افزود: در صورت شدت بارندگي ها در ماه هاي آينده ميزان خسارات افزايش چشمگيري خواهد يافت.
بخشدار چاروسا با اشاره به اينکه راه ارتباطي بسياري از روستاها همچنان مسدود است گفت: راه ارتباطي اين روستاها بر روي کاغذ آسفالت شده ولي عملا هيچ گونه آسفالتي انجام نشده است.
علي صالح محمودي رعايت اصول پدافند غير عامل در طرح هاي اجرايي را ضروري دانست و بيان کرد: سهل انگاري در اجراي طرح ها ميزان خسارت در مواقع بحراني را افزايش مي دهد.
بخشدار ديشموک قطع راه ارتباطي بيش از 25 روستا در بخش ديشموک را نگران کننده دانست و گفت: امکانات راهداري جوابگوي نياز مردم نيست.
صفا حبيبي با اشاره به عبور 2 دره فصلي از شرق و غرب شهر ديشموک گفت: احتمال رانش زمين در شهر ديشموک تهديد جدي براي شهروندان محسوب مي شود.
وي اضافه کرد: احداث ديوار حائل در 2 طرف شهر ديشموک نقش مهمي در کنترل سيلابها و کاهش ميزان خسارت بارندگي دارد.
رئيس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي کهگيلويه گفت: اعتبارات در حوزه راهداري جوابگوي برطرف کردن مشکلات نيست.
محمد ماهياري با اشاره به اينکه بسياري از راههاي روستايي در زمان جهاد سازندگي ساخته شدند افزود: راه هاي ارتباطي روستاها با اولين بارش مسدود مي شوند.
وي تصريح کرد: بازگشايي راه هاي اصلي در مواقع بحراني اولويت راهداري خواهد بود.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: مهمترين بحران در سطح شهرستان عدم سکونت مديران در شهر است.
سيد ايرج کاظمي جو تصريح کرد: نياز است مديريت بحران با تدابير لازم اعتبار يکسال مديريت بحران حوزه شهرستان را به يک بخش تخصيص دهد تا مشکلات انباشته نشود.
کاظمي جو اضافه کرد: در صورت مديريت، بسياري از بحرانها نيز قابل جبران است.
بخشدار سوق با اشاره به نياز به يک لودر براي مواقع ضروري گفت: درصورت تحويل لودر، هزينه خريد آن را مي توان از اعتبارات شهرداري و طرح هاي عمراني بخش سوق کم کرد.
تورج رزمجو افزود: راه هاي روستايي بسياري از روستاهاي بخش سوق که در 12 کيلومتري دهدشت قرار دارد همچنان قطع است.
نشست مديريت بحران شهرستان کهگيلويه روز پنجشنبه با حضور مديرکل مديريت بحران استانداري کهگيلويه و بويراحمد در محل فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر