۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۴۱۶۵۱
این بار جلسه کارگروه صنعت ، معدن و تجارت پدافند غیر عامل در نرگس شیراز
کارگروه صنعت معدن و تجارت پدافند غیر عامل فارس در محل شرکت تولیدی روغن نباتی نرگس شیراز تشکیل جلسه داد
محمد هوشمندی

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،در حاشیه بازدید میدانی کارگروه صنعت ، معدن و تجارت پدافند غیر عامل استان از بخش های مختلف کارخانه تولیدی روغن نباتی نرگس شیراز ، جلسه ای در محل سالن جلسات کارخانه فوق الذکربرگزار گردید در این جلسه ابتدا قاسم پاک نژاد مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری فارس ضمن خیر مقدم و قدردانی از اقدامات صورت گرفته ، به بیان توضیحاتی در خصوص تأکیدات مقام معظم رهبری بر ضرورت پدافند غیرعامل و استاندارد سازی زیر ساختها در حوزه های مختلف بویژه در حوزه صنعت پرداخت .

پاک نژاد گفت : ما باید با برنامه ریزی در راستای سند چشم انداز ، ماموریت های پدافند غیرعامل و با محوریت قرار دادن موضوع به سمت و سويي حركت كنيم كه خلأیی براي نفوذ عوامل تهدید باز نباشد تا بتوانند ضربات جبران ناپذيري را به صنایع و زيرساخت هاي ما وارد كنند. لذا به منظور صیانت و حفاظت ازصنايع غذایی و حوزه هاي ذیربط که بطور مستقیم با سلامت جان افراد در جامعه مرتبط می باشد و بیش از هر موضوعی تحت تاثیر تهدیدات بیوتروریسم قرار می گیرد  نياز به برنامه ریزی های مدون ، ايجاد هماهنگي هاي لازم  بين سازمان هاي مختلف در سطح استان می باشد تا ضمن  مقابله با اين تهديدات و اقدامات بیوتروریستی دشمن بتوانیم در سايه ي امنيت و اقتدار سرافرازانه زندگی کنیم .

سپس ایشان ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل در استان ، شناسایی مراکز حیاتی ، حساس و مهم را از ضروریات برشمرد و به تبیین وتشریح درخصوص مجموعه قوانین مصوب و ابلاغی درارتباط با پدافند غیر عامل شامل ( سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری – قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه و احکام دائمی ) اشاره نمود و پیگیری این قوانین را در دستگاه های اجرایی ذیربط از طریق اعضاء کارگروه خواستار شدند .

پاک نژاد در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد : با توجه به موقعیت راهبردی استان پهناور فارس در پهنه جنوبی کشور و برخورداری از زیرساخت­های متعدد در زمینه کشاورزی، صنعت، خدمات، گردشگری، این استان را با آسیب­پذیری بالایی در برابر تهدیدهای نظامی و غیرنظامی مواجه نموده است. بنابرین آموزش و ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل، می­تواند گامی موثردر راستای حفظ حاکمیت ملی سرزمینی، کاهش آسیب­پذیری، افزایش بازدارندگی و تسهیل مدیریت در زمان بحران تلقی گردد.

در پایان اعضاء به بیان دیدگاه ها ، نظریات و پیشنهادات خود پرداختند که منتج به اتخاذ تصمیماتی در این کارگروه گردید .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر