۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۴۱۵۷۱
رپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی در بحث امنیت اطلاعات و پدافند سایبری به مرکز آپا مستقر در دانشگاه اراک اشاره کرد که تحت نظارت سازمان فناوری اطلاعات کشور و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فعالیت می‌کند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی، لادن مهدوی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در نشست با نماینده مردم شهرستانهای اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت‌های این اداره کل در دو حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دسته بندی می‌شود که در حوزه ارتباطات استان مرکزی وضعیت مطلوبی داشته و با شاخص 7.22 (IDI) در رتبه هشتم کشور قرار دارد.

وی افزود: هدف ما ارائه خدمات مطلوب ارتباطی در سطح استان است که قطعا ارتقا رتبه مذکور درسطح کشور را نیز در بر دارد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی تصریح کرد: تمام شهرهای این استان دارای اینترنت 3G و 28 شهر استان دارای اینترنت پرسرعت 4G است که 3 شهر اراک، ساوه و خمین از اینترنت پرسرعت TD-LTE ایرانسل و 4.5Gهمراه اول نیز برخوردار هستند.

وی افزود: طرح توسعه ارتباطات روستایی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال پیگیری است و در فاز اول این طرح تعداد 541 روستای استان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده‌اند و تعداد 491 روستای دیگر نیز در فاز دوم و تا پایان سال‌جاری به شبکه اینترنت وصل می‌شوند.

مهدوی حوزه فناوری اطلاعات را در چهار محور  مورد بررسی قرار داد و افزود: مرکز داده استان مرکزی  به عنوان پشتیبان وزارت کشور انتخاب شده است و حداکثر تا پایان سال‌جاری چهار مرکز دانشگاهی استان از قبیل دانشگاه اراک، دانشگاه صنعتی اراک، دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه تفرش به شبکه علمی کشور متصل می‌شوند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: این اداره کل در عرصه فناوری اطلاعات در حوزه‌های کسب و کار مبتنی برIT ، در قالب «وام وجوه اداره شده» و «تسهیلات اشتغال روستایی» حمایت های لازم را از فعالان حوزه های مذکور انجام می‌دهد .

مهدوی در بحث امنیت اطلاعات و پدافند سایبری به مرکز آپا مستقر در دانشگاه اراک اشاره کرد که تحت نظارت سازمان فناوری اطلاعات کشور و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فعالیت می‌کند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر