۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۴۱۲۴
عراقچی در نشست هفتگی با خبرنگاران
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه هنوز هیچ درخواست رسمی برای سفر استراو صورت نگرفته است، گفت: اینکه آقای استراو و هر کس دیگری علاقمند به سفر به ایران باشد و سفر کند، خوشحال خواهیم بود.

سیدعباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز سه‌شنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اظهارات جک استراو وزیر خارجه اسبق انگلیس برای سفر به ایران و امیدواری‌اش به برقراری روابط تهران و لندن، با بیان اینکه هنوز هیچ درخواست رسمی برای این سفر صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: از اینکه آقای استراو و هر کس دیگری علاقمند به سفر به ایران باشد و سفر کند، خوشحال خواهیم بود. ملت ایران ملتی مهمان‌نواز است.

وی سیاست کلی جمهوری اسلامی با اتحادیه اروپا را رفع تنش‌های موجود و اعتمادسازی خواند و افزود: این موضوع شامل دولت انگلیس نیز خواهد شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: اگر آقای استراو خواستار بهبود روابط بین تهران و لندن است و می‌خواهد اقدامی دراین زمینه انجام دهد، ابتدا از لندن شروع کند تا تهران، زیرا ما رابطه را قطع نکردیم و قطع رابطه از سوی دولت انگلستان صورت گرفت.

عراقچی درباره سفر احمدی‌نژاد به بغداد نیز اظهار داشت: رئیس‌جمهور کشورمان بیش از یک سال پیش دعوتنامه‌ای از جلال طالبانی رئیس‌جمهور عراق برای سفر به این کشور دریافت کرد. این سفر رسمی و در چارچوب روابط دوجانبه به دلیل بیماری آقای طالبانی به تاخیر افتاد. دوستان عراقی اصرار داشتند که پیش از پایان دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد این سفر به میزبانی معاون رئیس‌جمهور عراق که کفیل رئیس‌جمهور نیز است انجام شود.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای این سفر در آخر هفته صورت گرفته و امیدواریم این سفر انجام شود.

عراقچی سفر احمدی‌نژاد را به بغداد گامی مثبت در راستای گسترش روابط دوستانه و عمیق دو کشور برشمرد.

خبرنگاری درباره برقراری رابطه مستقیم بین تهران و واشنگتن سوال کرد که عراقچی تأکید کرد: جمهوری اسلامی همواره آماده مذاکره با همه کشورها بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر