۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۴۱۲۲۱
روز گذشته جلسه آموزشي توجيهي پدافندغيرعامل در سالن جلسات اداره كل راه اهن استان با حضور مديركل و كارشناسان و كاركنان آن اداره كل برگزار گرديد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، روز گذشته جلسه آموزشي توجيهي پدافندغيرعامل در سالن جلسات اداره كل راه اهن استان با حضور مديركل و كارشناسان و كاركنان آن اداره كل برگزار گرديد.

جلسه توجيهي آموزشي پدافند غيرعامل ويژه كاركنان اداره كل راه آهن استان با حضور مديركل پدافند غيرعامل استان اصفهان

در ابتداي جلسه عبدالرسول صفري مديركل و دبير شوراي پدافندغيرعامل استان اصفهان ضمن تقدير و تشكر از اداره كل راه آهن استان به جهت اهتمام به برگزاري جلسات آموزشي پدافندي و اقدامات خوب و حائز اهميت پدافندي در حوزه حمل و نقل ريلي به تشريح تاريخچه سازمان پدافندغيرعامل در كشورهاي پيشرفته دنيا و نيز در ايران پرداخت. ايشان بيان داشتكه اين سازمان ها در بسياري از كشورهاي دنيا به عنوان سازمان دفاع غيرنظامي شناخته شده و فعاليت مي نمايند و تشكيل اين سازمان در ايران با دغدغه مندي مقام معظم رهبري پس از جنگ تحميلي به صورت رسمي و ساختاري در دستور كار قرار گرفت.

همچنين اشاره كرد كه سازمان پدافند غيرعامل در حوزه هاي زير ساختي كشور وظيفه شناسايي آسيب پذيري ها و تهديدات متصور را بر عهده دارد و براي اين امور تدابير لازم در راستاي مصون سازي و ايمن سازي اتخاذ مي نمايد. گستردگي زيرساخت هاي استان معطوف به حوزه زيستي، كالبدي، سايبري، شيميايي، پرتوي، اقتصادي، الكترونيكي خواهد بود.

يكي از مواردي كه داراي حائز اهميت است حمل و نقل كالا و مسافر و بالاخص حمل و نقل ريلي مي باشد كه اين نوع از حمل و نقل خود يك امر پدافندغيرعامل در كنار ساير حمل و نقل ها مي باشد، كه نياز است براي استمرار بخشي در اين حوزه خدماتي و حفظ كاركرد پدافندي آن، مطالعات پدافندغيرعامل در محدثات و ابنيه هاي آن انجام پذيرد و به طبع الزامات و دستورالعمل هاي پدافندي ابلاغي رعايت گردد.

در ادامه ساير مباحث پدافندغيرعامل توسط دكتر جعفري از كارشناسان و مربيان اداره كل پدافندغيرعامل جهت كاركنان و كارشناسان آن اداره كل تدريس گرديد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر