۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۴۱۰۶۷
جهت ارتقای علمی مدیران و کارشناسان
کارگاه آموزشی یکروزه آشنایی با اصول پدافند غیر عامل در حوزه جهاد کشاورزی برای اعضای کارگروه و مدیران بخش کشاورزی برگزار شد.
دکتر محمد سلیمی راد
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، پرویز امجدی رئیس اداره مدیرات بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار پایداری ملی گفت:کارگاه آموزشی یکروزه آشنایی با اصول پدافند غیر عامل در کارگروه کشاورزی استان ، با حضور اعضای کارگروه و مدیران شهرستانی، ستادی سازمان و ادارات تابعه در سازمان برگزار و نقش انکار ناپذیر تهدیدات غیرعامل وبیوتروریسم در بخش کشاورزی تبیین گردید.

برگزاری کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل در کارگروه کشاورزی آذربایجان غربی

در ابتدای این نشست : اسمعیل کریم زاده رییس کارگروه کشاورزی استان ، اقدامات پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی را دارای حساسیت ویژه ای دانست و اهمیت آنرا در توسعه پایدار و ارتقای تامین امنیت غذایی مردم که مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری هم هست را یادآوری نمودند.

وی افزود: نقش تهدیدات غیرعامل وبیوتروریسم در بخش کشاورزی انکار ناپذیر است که در این راستا باید موارد آسیب پذیر شناسایی شود و برگزاری کارگاه های آموزشی با عنوان کاربرد اصول پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی در جهت پیشگیری از وقوع بحران ضروری است.

در ادامه : معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی و همچنین رییس اداره مدیریت بحران بخش کشاورزی گزارش اجمالی از عملکرد و برنامه های بخش کشاورزی را ارائه و توجه ویژه در زمینه سیستم پایش و مدیریت تهدیدات بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار دادند. و بر نقش قرنطینه های مرزی در جهت صیانت ازمنابع غنی ژنتیکی بخش کشاورزی استان به لحاظ موقعیت استراتژیک آذربایجان غربی تاکید نمودند.

در این جلسه بر ورود مگس میوه مدیترانه ای از شهرستان سردشت در سالهای اخیر اشاره گردید که در صورت کنترل نشدن به موقع میتوانست خسارت سنگینی بر اقتصاد کشاورزی کشور وارد سازد.

در پایان دوره ، فیلمهای تهیه شده توسط سازمان پدافند غیر عامل کشور نیز متناسب با موضوع جلسه توسط آقای دکتر آقایی از دفتر پدافند غیر عامل استانداری ارائه شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر