۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۴۱۰۵۹
رزمایش سراسری قطع برق در شرکت توزیع نیروی برق مشهد با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،هفتمین رزمایش سراسری برق در روز چهارشنبه 9 آبان 97 در محل ستاد راهبردی رزمایش، مستقر در امور دیسپاچینگ و فوریت های برق شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد برگزار شد.
این رزمایش با تایید و تاکید بر حفظ سرمایه های ملی در برابر تهدیدات با خودباوری و اقتدار ملی و با حضور سردار محبی معاون فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل کشور، مهندس نوروزیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، دکتر قامتی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و همراهان و مهندس سعیدی مدیرعامل پدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد برگزار شد.
مهندس محمد حسین مشکینی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ و جانشین رئیس کمیته پدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد در این رابطه گفت: این رزمایش مطابق با روال هرسال و بر اساس هماهنگی های بعمل آمده با شرکت توانیر و با هدف کنترل و ارزیابی سیستم های برق اضطراری در شهر مشهد برای مراکز حساس حرم مطهر رضوی، فرودگاه، راه آهن، بیمارستان امام رضا (ع) و مرکز کنترل ترافیک برگزار شد.

وی با اشاره بر ویژگی ها و نقش این رزمایش در آمادگی نیرو ها اظهار داشت: رزمایش در مکان های از پیش تعریف شده شروع و پس از زمان تعریف شده نیز برق مکان های مورد نظر برقرار شد. گزارش های دریافتی از نقاط رزمایش نیز بیانگر عملکرد بموقع و قابل قبول سیستم های برق اضطراری و رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده بود.

در جریان برگزاری این رزمایش،معاون فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل کشور به تشریح ابعاد و ویژگی های رزمایش پرداخت و گفت: یکی از وظایف مهم سازمان پدافند غیرعامل، اطمینان از امکان استمرار خدمات ضروری توسط سازمان ها و ادارات در شرایط بحران است و این رزمایش یک نوع ارزیابی است تا وضعیت توان و ادامه خدمات دهی آنها مورد بررسی قرار گیرد و مشخص شود در چه بازه زمانی می توانند مولدهای اضطراری را وارد مدار کنند. وی تصریح کرد: در مشهد مقدس نیز این رزمایش اجرا شد و مراکز مهم با قطع برق روبه رو شدند و خوشبختانه در زمان مورد نظر شاهد وارد مدار شدن مولدهای اضطراری آنها بودیم. سردار محبی در پایان از تلاش های  همه دست اندر کاران این رزمایش در مشهد، شرکت توزیع برق شهرستان مشهد و مرکز دیسپاچینگ که این رزمایش در آن مدیریت شد قدردانی نمود.

در ادامه قامتی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی در این رزمایش گفت: رزمایش به صورت سراسری در کشور برگزار شد و در مشهد نیز برق چند مرکز بدون اطلاع قبلی قطع شد تا طی حداکثر ده ثانیه برق اضطراری آن‌ها وارد مدار شود و عملکرد آنها ذیل این برنامه، بررسی و ارزیابی خواهد شد. وی افزود: توزیع برق مشهد در اجرای این رزمایش تلاش زیادی کرده است و عملا شاهد هستیم که هنگام قطع برق در مراکز مورد نظر رزمایش، مشترکین با قطع برق مواجه نمی‌شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر