۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۴۰۹۶۳
به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، مانور آمادگی دستگاهها و سازمان ها ی دولتی در حوزه برق و انرژی با حضور دکتر پارسا جانشین معاونت فاوا سازمان پدافند غیرعامل کشور، مهندس فریدون خودنیا مدیر عامل برق لرستان، مهندس دهقان معاونت بهره برداری برق لرستان و دیگر واحد های مرتبط برگزار گردید.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیر عامل برق لرستان در این خصوص گفت: به منظور مدیریت تأمین پایدار و امنیت انرژی و با رویکرد آمادگی در زمینه پدافند غیرعامل، اقدامات مهمی طی سال های اخیر صورت گرفته و خوشبختانه در زمینه انرژی بومی سازی گردیده و تغییرات محسوسی ایجاد شده است.

مهندس خودنیا ابراز داشت: با توجه به اهمیت برق و تأسیسات آن که حساس ترین زیر ساخت کشور می باشد می طلبد که همواره آمادگی لازم را جهت مقابله با بحران ها داشته باشیم چون اختلال در انرژی برق باعث ایجاد مشکلات سخت و خسارات جبران ناپذیری خواهد شد.

وی گفت: شرکت توزیع برق لرستان به منظور آمادگی کامل، نقاط حساس جهت مقابله با بحران ها ی احتمالی و کاهش آسیب پذیری این نقاط از جمله دستگاهها و ادارات مهم و حیاتی هر ساله مانور مذکور را برگزار می کند و تا کنون پیشرفت های خوبی حاصل گردیده است.

تداوم فعالیتها و اقدامات ضروری در نواحی بحرانی

مهندس خودنیا افزود: چنانچه انرژی برق از نظر زیر ساخت پایدار تقویت گردد در مواقع بحران باعث افزایش بازدارندگی و جلوگیری از آسیب پذیری های احتمالی و همچنین تداوم فعالیت ها و اقدامات ضروری در نواحی بحران زده می گردد.

مدیر عامل برق لرستان ضمن اشاره به نقش و تأثیر پدافند غیرعامل در تسهیل مدیریت بحران ابراز داشت: دستیابی به اهداف و تسهیل در خدمات دهی از جمله مصادیق عملکردی پدافند غیرعامل می باشدکه تداوم آن اجتناب ناپذیر است.

در ادامه مهندس اسفندیار دهقان معاونت بهره برداری شرکت در خصوص اجرای رزمایش پدافند غیرعامل اظهار داشت: اهمیت و جایگاه صنعت برق در میان زیر ساخت ها ی کشور بر هیچ کسی پوشیده نیست تا جائیکه عدم دسترسی به برق خصوصأ در مواقع بحران در عالم واقعیت زندگی را بطور کامل مختل نموده، بویژه نیروگاههای تولید برق که قلب تپنده صنعت برق کشور و حیاتی ترین عامل در زمان های خاص و شرایط سخت و معمولی می باشند و دشمن در شرایط بحران با تخریب نیروگاهها سعی در ایجاد شکاف بین حاکمیت و مردم را دارد که بایستی به این صنعت حساس اهمیت بیشتری بدهیم.

مهندس دهقان گفت: در این مانور 9 مرکز حساس از جمله استانداری، فرمانداریها، صدا و سیما، بیمارستان ها مورد نظر ما بودند که با زمانبندی خاص برق مناطق مذکور قطع و دیزل ژنراتورهای آنها وارد مدار گردید.

وی افزود: ابتدا فرمهای مخصوص مانور در محل تکمیل و سپس برق مناطق قطع می گردد و پس از زمان سنجی های مربوط، تایم های قطع و وصل و  در مدار قرار گرفتن ژنراتورها ثبت و ضبط و بررسی می گردد.

اطلاع رسانی وضعیت آمادگی دستگاهها در زمان بحران

مهندس دهقان همچنین گفت: ما برای مانورهای فوق سناریوهای متفاوتی ترسیم نموده و وضعیت آمادگی سازمان ها و دستگاههای فوق را اطلاع رسانی می نماییم

وی در پایان ابراز داشت: سازمان ها و داستگاههای خدمات رسان در هنگام بحران بایستی الزامأ شاخص محور بوده و هر محور شاخص های مربوط به خود را داشته باشد تا بتوان بر اساس آن شاخص ها برنامه ریزی های لازم را انجام داده و در شرایط سخت خدمات دهی به نحو مطلوب انجام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر