۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۴۰۹۴۴
اجرای ۵۹۰۰ برنامه در هفته پدافند غیرعامل در استان/ حفاظت از دستگاه های حساس اقتصادی باید در اولویت باشد

به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، حمید ملانوری در همایش پدافند غیرعامل و رزمایش سایبری در اتوماسیون صنعتی در مجتمع مس سرچشمه افزود: دوران پر فراز و نشیبی را طی این چهل سال طی کرده ایم و همین عدد چهل نیز نشان از بلوغ، ثبات و پایداری کشور، نظام و انقلاب دارد که باوجود هشت سال جنگ، انواع تحریم ها، تهدیدات و ترورها توانسته ایم به سلامت از همه موانع عبور کنیم.
وی اظهار داشت: دشمن به صورت هفتگی یک برنامه روانی را در کشور پمپاژ می کند و برای آن نیز هزینه می کند که نشان می دهد دشمن به هیچ وجه جنگ نظامی را مدنظر ندارد و باتوجه به قدرت دفاعی و منطقه ای ایران، برای جنگ روانی در حال برنامه ریزی است.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: دشمن در تلاش است تا با جنگ روانی و تهدیدات غیرنظامی مرتبط با پدافند غیرعامل خسارت هایی را به زیرساخت های کشور وارد کند کما اینکه ما زیرساخت های مهمی در حوزه شبکه های آب، ارتباطات،گاز، بهداشت و درمان، مراکز تولید انرژی و ایجاد مجتمع های صنعتی و معدنی بزرگ داریم و باید از آن ها حفاظت کنیم.
ملانوری افزود: مجتمع مس سرچشمه که جمع زیادی اشتغال ایجاد کرده است، بحث های مرتبط با پالایش و ذوب را دارد،ارتباط دهی و سیستم های هوشمند و بحث های تولیدی و اقتصادی دارد باید بوسیله پدافند غیرعامل مورد حفاظت قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: همان گونه که در دوران جنگ وظیفه آگاه سازی مقاومت در برابر دشمن را انجام می دادیم اکنون نیز باید با آگاه سازی و فرهنگ سازی، زمینه آگاهی مردم از تهدیدات دشمن را فراهم کنیم.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان اظهار داشت: در هفته پدافند غیرعامل حدود 5900 برنامه را در سطح استان اجرا کردیم و اولین و تنها استانی هستیم که طرح جامع پدافند غیرعامل استان را تدوین کردیم و از حیث پدافندی سه سال است که به طور مداوم رتبه نخست را در سطح کشور کسب کرده ایم.
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری کرمان در این همایش گفت: پدافند غیرعامل راهبرد اصلی مصون سازی کشور و یکی از ارکان امنیت ملی می باشد و وظیفه آن، مصون سازی کشور و یا استان یا دستگاه ها در برابر تهدیدات دشمن و یکسری از تهدیدات طبیعی که سطح خسارت آن ها برابر با سطح تهدیدات دشمن است؛ می باشد.

پیمان سلاجقه با اشاره به سه وظیفه اصلی پدافند غیر عامل افزود: وظیفه فرهنگ سازی و آموزش مردم و خانواده دولت با پدافند غیرعامل، کاهش آسیب پذیری برابر جنگ و شرایط امنیتی و مقابله با تهدیدات نوین(زیستی، شیمیایی، اقتصادی، مردم محور، پرتوی، کالبدی) سه وظیفه پدافند غیرعامل است و نکته مهم در مورد تهدیدات نوین، هزینه کم آن ها برای دشمن و خسارت زیاد آن ها برای ما یعنی کشور است.


همایش مس سرچشمه در هفته پدافند غیرعامل وی با اشاره به لزوم شناخت دارایی ها و سرمایه های کشور و دستگاه ها در بحث پدافند غیر عامل، اظهار داشت: شناخت زیر ساخت های مهم ، حساس و قابل حفاظت به خصوص صنایع مس که ارزش اقتصادی و اشتغال بالایی دارد به عنوان بخشی مهم از دارایی های فیزیکی کشور و استان از جایگاه والایی برخوردار است.

سلاجقه خاطر نشان کرد: در حوزه پدافند غیرعامل با تهدیدات انسان ساز مغرضانه روبه رو هستیم و کار اصلی پدافند در زمان صلح می باشد که حفاظت از دستگاه های حساس و مهم در زمینه آب، غذا،  نان، امنیت، بهداشت و درمان، انرژی، اقتصادی را در اولویت پدافندغیرعامل است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر