۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۰۸۸۷
نشست هم‌اندیشی نمایندگان حقوق شهروندی با توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره تحقق این امر در آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

اولین نشست هم‌اندیشی نمایندگان حقوق شهروندی استان‌ها و حوزه ستادی با حضور سد محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و شهیندخت ملاوردی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

پیش از این آموزش و پرورش در حوزه منشور حقوق شهروندی، به تهیه دروس مرتبط با حقوق شهروندی با عناوینی مانند من حق دارم و حقوق شهروندی در پایه‌های هفتم، هشتم، نهم و دهم پرداخته است.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نخستین اجلاس ملی گزارش پیشرفت و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی در سالن اجلاس سران با این توضیح که وزارت آموزش و پرورش یکی از بزرگترین وزارتخانه‌های دولت محسوب می‌شود که با همه مردم و شهروندان سر و کار داشته و امروز بیش از 13 میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش نظام تعلیم و تربیت قرار داده است، پرداختن به این موضوع در آموزش و پرورش را امری مهم تفسیر کرد. وی برقراری و دایر شدن کلاس‌های درس در تمامی مناطق مختلف کشور به ویژه در مناطق محروم و حتی با حضور یک دانش‌آموز را از اقدامات مهم این وزارتخانه در راستای احقاق حقوق شهروندی مطرح کرد.

جذب مدرسان آموزش خانواده، آموزش معلمان منتخب در کارگاه‌های آموزشی، نظارت و ارزیابی حضور مشاور در محاکم قضایی قبل از صدورحکم برای جوانان و نوجوانان، استفاده صحیح از فضای مجازی و آشنایی دانش‌آموزان متوسطه دوره دوم با منشور حقوق شهروندی، ارتقا و گسترش فعالیت‌های آموزشی در کانون‌های اصلاح و تربیت زندان‌ها، رح آموزش به دختران کم‌توان ذهنی و بازمانده ازتحصیل و همچنین افزایش پوشش تحصیلی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، ارائه کمک هزینه برای تهیه مواردی مانند سمعک و ... برای دانش‌آموزان نیازمند و راه اندازی سامانه یکپارچه مدارس و مراکز غیردولتی و اخذ مجوز تأسیس برای آنها به گفته وزیر آموزش و پرورش از اقدامات این وزارتخانه در این راستا بوده است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر