۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۴۰۵۳۷
فرماندار کامیاران:
فرماندار شهرستان کامیاران گفت: اولویت و سیاست در حوزه پدافند غیرعامل بر اساس حفاظت محیط زیست و تقویت گردشگری منطقه کامیاران خواهد بود.

به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان کامیاران، مسعود الماسی در جلسه شورای پدافند غیرعامل این شهرستان با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل به عنوان مهمترین برنامه پیشگیری در بسیاری از حوادث غیر طبیعی، اظهارداشت: در پدافند غیر عامل هماهنگی و هارمونی بین کلیه نهادها و ادارات ضروری است.

وی افزود: نظر به ضرورت و اهمیت ترویج و توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل و نقش آن در بکارگیری روش‌ ها و اقدامات لازم بازدارنده غیر نظامی برای دفاع از کیان و سرمایه ‌های مادی و معنوی کشور جمهوری اسلامی ایران بین آحاد مختلف جامعه، بالاخص قشر تاثیرگذار فرهنگی در این امر مهم، اجرای دوره های آموزشی پدافند غیر عامل می تواند در افزایش سطح اطلاعات و دانش افراد موثر باشد.

فرماندار شهرستان کامیاران ادامه داد: پدافند غیرعامل باید وارد زندگی مردم شود تا اگر تهدیدی متوجه شد، بتوانیم با هزینه کمتری از آن تهدید خارج شویم.

الماسی در ادامه سخنان خود یادآور شد: پدافند غیرعامل یک نیاز برای جامعه است و وقتی این نیاز را حس کنیم به طرف آن حرکت می کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولان باید فهم درستی از مساله پدافند غیرعامل داشته باشند و آن را به شکل درستی به مردم انتقال دهند، افزود: میتوانم بگویم اکثریت مردم از اصول پدافند غیرعامل آگاهی ندارند و این وظیفه ماست تا با استفاده از ظرفیت های مختلف نسبت به شناخت دقیق این مسئله نزد عموم اقدام کنیم.

فرماندار شهرستان کامیاران با اشاره به وضعیت منطقه ای گفت: ما با تهدیدات منطقه ای و بین المللی روبرو هستیم، اینها توجه بیشتر به پدافند غیرعامل را می طلبد به همین دلیل باید زندگی مردمی و زیرساخت ‌ها ایمن سازی شوند.

وی با تاکید لازم مبنی بر شناسایی انواع تهدیدهای پیش رو در بحث پدافند غیر عامل شهرستان و اجرای مانورها به منظور حفظ آمادگی اظهارداشت: اولویت و سیاست در حوزه پدافند غیر عامل بر اساس حفاظت محیط زیست و تقویت گردشگری منطقه کامیاران خواهد بود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر