۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۴۰۴۸
با ارتقاي مقررات ملي ساختمان و رعايت اصول پدافند غيرعامل محقق شد
مديرمسكن و ساختمان اداره كل راه و شهرسازي استان كرمان گفت: اين استان با ارتقاي مقررات ملي ساختمان توانست در زمينه استانداردسازي ساختمان ها مقام برتر كشور را از آن خود كند.
به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان كرمان، علي حاجي زاده در اين باره اظهار كرد: مقررات ملي ساختمان در 21 مبحث تدوين و به كليه وزارتخانه ها وبخش هاي خصوصي ابلاغ شده است.

وي حفاظت ساختمان در برابر حريق را يكي از اين مباحث عنوان كرد و گفت: مصالح و فراورده هاي ساختماني، پي وپي سازي، طراحي و احداث ساختمان ها با مصالح بنايي، بتن آرمه، فولادي و در بند آخر اين مقررات توجه به رعايت اصول پدافند غيرعامل مورد تاكيد قرار گرفته است.

حاجي زاده افزود: بر اين اساس در كرمان هم تمام طراحان و مجريان را موظف به اجراي مقررات ملي ساختمان در انجام ساخت و سازها كرده ايم .

وي هدف اصلي اجراي اين آئين نامه را افزايش كيفيت ساخت و سازها دانست و اظهار كرد:با توجه به شرايط زمين شناسي استان كرمان و لرزه خيز بودن اين منطقه احتمال وقوع حوادث غيرمترقبه بالا بوده به همين دليل اجراي اين مقررات براي احداث ساختمان هايي مقاوم در استان كرمان ضرورت دارد.

وي ادامه داد: با همكاري راه و شهرسازي، سازمان نظام مهندسي و شهرداري ها اصول ساخت ساختمان هاي مستحكم در كرمان به طور جدي مورد توجه قرار گرفته و كرمان در اين زمينه رتبه برتر كشور را نيز كسب كرده است.

حاجي زاده گفت: در پنجمين همايش مقررات ملي ساختمان با اهداي لوح سپاس وتنديس به اين اداره كل از اقدامات انجام شده در اين خصوص قدرداني شد.

اين مسئول خاطرنشان كرد: در اين همايش كه زير نظر وزارت راه و شهرسازي برگزار شد، شهرداري هاي كشور، سازمان نظام مهندسي و ادارات مسكن و شهرسازي در زمينه ترويج و ارتقاء مقررات ملي ساختمان مورد ارزيابي قرار گرفت.

وي افزود: با انجام فعاليت مناسب تر و بيشتر بر طبق شاخص هاي استاندارد اين رتبه كسب شده است.همچنين وي از احتمال ميزباني استان كرمان در دور بعدي اين همايش خبر داد.
حاجي زاده در ادامه به برخي اقدامات انجام شده در اين رابطه اشاره كرد و گفت: در اولين گام فارغ التحصيلان دانشگاهي با گذراندن دوره هاي مربوطه و اخذ مدارك لازم در آزمونها پروانه صلاحيت دخالت در امور ساختمان را كسب مي كنند.

وي از تاثير گذاري دوره هاي آموزشي در ارتقاء سطح آگاهي مهندسان خبرداد و افزود: در سال گذشته 16 دوره آموزشي ويژه مهندسان، كاردان ها و معماران تجربي در استان كرمان برگزار شد.

حاجي زاده ادامه داد: در حال حاضر 7 هزارو 681 نفر عضو سازمان نظام مهندسي هستند كه از اين تعداد 4 هزارو 359 نفر آنها پروانه اشتغال دارند.

مديرمسكن و ساختمان اداره كل راه و شهرسازي استان كرمان با بيان اينكه 863 دفتر طراحي ساختمان در حوزه نظام مهندسي در كل استان فعاليت مي كنند گفت: 2 هزارو 586 نفراز مهندسان استان عضو سازمان هاي فني و مهندسي ساختمان بوده و561 نفر پروانه اشتغال به كار كارداني دارند.

حاجي زاده از بازرسي هاي سرزده ازروند ساخت و سازها خبر داد و گفت: مباحث مختلفي در راه و شهرسازي و سازمان نظام مهندسي در حال پيگيري است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر