۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۴۰۳
فولادگر به عنوان متقاضی اولویت:
نماینده اصفهان در مجلس گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات برای شفاف‌ و قانونمندتر شدن نحوه بررسی صلاحیت کاندیداها و همچنین برگزاری بهتر انتخابات ارائه شده است.
به گزارش پایداری ملی، حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در سخنانی به عنوان یکی از تقاضاکنندگان بررسی خارج از نوبت و با اولویت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در صحن علنی، اظهار داشت: اگر بخواهیم نتیجه زحماتی که برای بررسی طرح مذکور در مجلس نهم کشیده شده، در همین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ثمر بنشیند، باید همین روزها در صحن علنی این طرح بررسی و تصویب شود.

وی افزود: شورای نگهبان هم قطعا نظراتی خواهد داشت و تا قانون انتخابات ریاست جمهوری تصویب نهایی و برای اجرا، ابلاغ شود، مدتی طول می‌کشد.

نماینده اصفهان در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: باید رسیدگی به این طرح در دستور کار صحن علنی قرار گیرد و دوستان با تغییر دستور موافقت کنند؛ مهم این است در این دوره انتخابات بتوانیم شرایط را بهتر کنیم و نحوه بررسی صلاحیت کاندیدا، شفاف‌تر و قانونمند‌تر شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ در این طرح البته وظیفه نظارت بر انتخابات همچنان بر عهده شورای نگهبان است و اختیار اجرا نیز با دولت و وزارت کشور است؛ خواهش ما این است که با پیشنهاد تغییر دستور موافقت کنیم و اصلاحاتی که در کمیسیون امور شوراها انجام شده، از نوع اصلاحات شکلی برای بهتر برگزار شدن انتخابات است.

حمیدرضا فولادگر در خاتمه گفت: این طرح بیشتر برای برگزاری بهتر انتخابات و نیز بهره گیری از تجربیات دوره‌های قبل است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر