۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۴۰۱۵۰
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در کانال شخصی خود از نحوه نقل حرف‌هایش در مصاحبه با خبرگزاری‌ فارس انتقاد کرد و اصل صحبت و مصاحبه خود را در کانالش به اشتراک گذاشت.
به گزارش پایداری ملی؛ صبح امروز گفتگوی اختصاصی خبرگزاری فارس با سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور منتشر شد.

یکی از سؤال‌های خبرنگار این خبرگزاری از سردار جلالی، در این خصوص بود که آیا این امکان وجود دارد که آمریکا در مرحله جدید تحریم‌ها در آبان‌ماه، اینترنت کشور را با اختلال جدی مواجه کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با انتشار مطلبی در کانال شخصی خود از نحوه نقل پاسخ‌اش به این سؤال خبرنگار آن خبرگزاری انتقاد کرد و پاسخ درست خود را در کانالش به اشتراک گذاشت.

سردار جلالی در کانال خود نوشت:

دقیق بخوانیم و درست نقل کنیم!

سؤال خبرنگار فارس:

خبری مطرح شده که آمریکا در مرحله جدید #تحریم‌ها در آبان‌ماه، اینترنت کشور را با اختلال جدی مواجه کند، آیا آنها امکان این کار را دارند؟

پاسخ:

اگرچه احتمال این کار را ضعیف می‌دانیم اما از طرفی، در صورتی که این اتفاق بیفتد، تدابیری پیش بینی شده که کارکردهای ضروری کشور حفظ شود و شبکه ملی اطلاعات به اندازه‌ای که آماده شده بناست که بتواند خدمات اساسی مردم را جواب دهد.

در حوزه سایبری توانمندی ها #متقارن نیست و #ابرقدرت در فضای_سایبری نداریم، برخی کشور ها هم به اندازه یک ابرقدرت می‌تواند نقش‌آفرینی کند و بنابراین بستگی به میزان #توانمندی_و_آسیب‌پذیری های متقابل سایبری است. کشوری آسیب‌پذیرتر است که #وابستگی بیشتری به فضای سایبری‌دارد. #وابستگی_آمریکایی‌ها نسبت به ما به فضای سایبری‌ بسیار بیشتر است و زیرساخت‌های‌شان بیشتر از ما سایبری است پس طبیعتاً آسیب‌پذیرترند.

البته تصور ما از تهدید آمریکا یک #تهدید_ترکیبی_مبتنی#بر #شبکه_اجتماعی">#شبکه_اجتماعی است. یعنی او می‌خواهد با ابزار #شبکه_ اجتماعی ، رسانه و گوشی و اینترنت، مردم ما را تحریک و سازماندهی کند و به جان دولت و حکومت بیندازدو #آشوب درست کند . خب اگر #اینترنت را قطع کند دست‌ خودش را کوتاه می‌کند.

بنابراین دقت بیشتر ضروری است خبرنگار عزیز فارس.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر