۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۴۰۰۱
دومین همایش تخصصی «امنیت در فضای سایبری»، با حضور مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی و فرمانداری های استان اصفهان برگزار شد.
این همایش با توجه به اهمیت موضوع پدافند غیر عامل بویژه دفاع سایبری، تهدیدات ناشی از حملات سایبری و لزوم شناخت اینگونه تهدیدات و راهکارهای مقابله با آن برگزار شد.

استاندار اصفهان در این همایش گفت: رایانه و فضای مجازی به تدریج بخشی از زندگی انسانها را به خود اختصاص داده است.

علیرضا ذاکر اصفهانی با اشاره به اینکه این روزها در خانه ها و فروشگاهها این فضای مجازی وجود دارد، افزود: همه افراد از دانش آموزان دبستانی گرفته تا سطوح تحصیلاتی بالاتر به این فضا نیاز دارند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی در بخشهای مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علوم و پزشکی ایفای نقش می کند تصریح کرد: این ایفای نقش در بحث امنیت نیز بسیار پررنگ شده به طوریکه حتی می تواند منجر به براندازی یک نظام سیاسی شود.

استاندار اصفهان با تاکید بر تاثیرگذاری فضای مجازی در زمینه سازی برای درگیری های سیاسی و نظامی گفت: در گذشته از نیروهای انسانی برای جاسوسی استفاده می شد اما امروز شیوه های سایبری بکار گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه امروز مفاهیم جدیدی در فضای مجازی پا به عرصه وجود گذاشته است افزود: شناسایی این حوزه و تاثیر بسزای آن در مسائل امنیتی بسیار ضروری است.

ذاکر اصفهانی، اتفاقات اخیر در خاورمیانه اسلامی را متاثر از نقش شبکه های اجتماعی خواند و اظهار کرد: این شبکه ها مفاهیم و نیازهای جدیدی را به مردم القا می کنند که در باورها و اعتقادات آنها تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: فضای مجازی امروزه می تواند در امنیت پالایشگاهها، نیروگاههای هسته ای، دستگاههای نظامی، شبکه بانکی و رسانه ها تاثیر داشته باشد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری همایش امنیت در فضای مجازی در اصفهان گفت: این همایش برای درک اهمیت و ضرورت مساله امنیت و شناسایی شیوه های پدافندی برگزار می شود چرا که در این زمینه باید مجهز به علم روز باشیم.

دومین همایش تخصصی امنیت در فضای سایبری با حضور حدود 500 نفر از مدیران، کارشناسان و دبیران پدافند غیر عامل دستگاههای اجرایی و فرمانداری های استان اصفهان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر