۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۳۹۷۷۳
جلسه ستاد بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل استان در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، محمد جواد فدائی در جلسه ستاد هفته پدافند غیرعامل استان، افزود: اصل قضیه در موضوع پدافند غیرعامل این است که ما باید خسارت ها و آسیب های دشمن را پیش بینی و تهدایدات این حوزه را به حداقل برسانیم.

جلسه ستاد بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل استان در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد

وی با اشاره به لزوم انجام برنامه ریزی در ارتباط با بحث پدافند غیرعامل، اظهار داشت: علاوه بر برنامه ریزی باید یکسری کارهای فیزیکی و اجرایی نیز انجام دهیم. لذا باید براساس برنامه زمان بندی دستگاه های اجرایی از قبل مشخص کنند که چه کاری می خواهند انجام دهند و نهایتا گزارش لازم را بدهند.

جلسه ستاد بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل استان در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد

فدائی خاطر نشان کرد: دستگاه های اجرایی باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود را بخصوص در ارتباط با عموم مردم مشخص کنند و در هفته پدافند غیر عامل اصل قضیه باید طوری تنظیم شود که آگاهی سازی، توجیه عمومی جامعه و آموزش را در اولویت و رئوس فعالیت های دستگاه ها قرار گیرد.

جلسه ستاد بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل استان در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز در این جلسه با اشاره به موضوعات مختلف مطرح شده در شورای پدافند غیرعامل استان، گفت: آنفولانزای پرندگان، تب کریمه کنگو، آفت مگس میوه، مسأله آب شرب، شبکه های برق،حملات سایبری از جمله مسائلی است که در حوزه غیرعامل در شورا مطرح و وظایف دستگاه ها مشخص شده است.

ملانوری افزود: بحث پدافند غیرعامل در کشور یک بحث جدیدی است که در استان کرمان جدی گرفته شده است و در حوزه آموزش و اطلاع رسانی نیز اقدامات خوبی انجام داده ایم که لازم است باتوجه به تهدیدات روز به روز دشمن آمادگی خودمان را بالا ببریم.

وی اظهار داشت: دشمن در بحث پدافند غیرعامل کسی است که تهدیدات غیر نظامی را بر ما وارد می کند و ما باید با استفاده از وسایل غیرنظامی با آن ها مقابله کنیم که دشمن می تواند هم داخلی باشد و هم خارجی.

جلسه ستاد بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل استان در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری کرمان نیز در این جلسه افزود: استان کرمان در طول سه سال گذشته به عنوان استان برتر در حوزه پدافند غیر عامل انتخاب شده است و پدافند غیر عامل با تهدیدات دشمن شروع می شود و به مثابه مصون سازی در برابر تهدیدات معنا می یابد.

پیمان سلاجقه گفت: هفته پدافند غیر عامل فرصتی برای آشنایی مردم با فرهنگ پدافند غیرعامل و تهدیدات دشمن است و بسیاری از این تهدیدات و آسیب پذیری ها ناشی از عدم رعایت قوانین و مقررات توسط دستگاه ها می باشد.

وی با اشاره به انواع تهدیدات در حوزه پدافند غیر عامل در استان کرمان،اظهار داشت: هم اکنون بیشتر تهدیدات در سطح استان مربوط به حوزه سایبری و زیستی است و در همین رابطه 20 دستگاه برنامه های خود را بمناسبت هفته پدافند غیرعامل فرستادند.
 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر