۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۳۹۶۸
وزیر خارجه کشورمان در مراسم افتتاح سفارت جمهوری اسلامی ایران در نامیبیا این اقدام را بیانگر عزم و اراده مقامات دو کشور برای توسعه روابط دوجانبه ارزیابی کرد.

علی اکبر صالحی در مراسم افتتاحیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در نامیبیا گفت: بازگشایی سفارت ایران پس از تعطیلی 16 ساله که به دلیل مشکلات اقتصادی کشور صورت گرفت در وهله اول بیانگر عزم و اراده مقامات دو کشور برای توسعه دوجانبه روابط و در وهله دوم نشان دهند بخشی از سیاستهای کلان ایران در بسط همکاریها با قاره آفریقا است.

وی ادامه داد: بدون شک، بازگشایی سفارت ایران در ویندهوک در توسعه همکاریهای دو کشور نقش موثری دارد که بر اساس احترام متقابل و در راستای منافع دو ملت ایران و نامیبیا است.

صالحی افزود: ما در روابط با آفریقا هیچ محدودیتی نداشته و روابط بر اساس اصول برادری، عدالت، مساوات است.

در حال حاضر روابط اقتصادی کشورمان با آفریقا رضایت بخش نیست و تناسبی با ظرفیتهای واقعی ایران و آفریقا ندارد، کشورمان قادر است بخشی از نیازهای کشورهای آفریقایی به دانش فنی، مهندسی را برآورده کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: ما تلاش می کنیم بسترهای لازم جهت گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی با کشورهای آفریقایی فراهم کنیم و بر این باوریم که باید گره های کار درزمینه گسترش روابط اقتصادی به طور کارشناسی، شناسایی شده و راهکارهای مناسب آن پیدا شود.

وی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در برنامه ها و طرحهای توسعه ای، عمرانی و صنعتی نامیبیا طبق منافع مشترک مشارکت کند.

وزیر خارجه ایران در پایان افزود: ضمن تشکر از دولت و ملت نامیبیا و استقبال گرم آنان امید است با کمک آنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در ویندهوک در انجام وظایف خود موفق بوده و در آینده ای نزدی شاهد افتتاح سفارت نامیییا در تهران باشیم.

در این مراسم سفرای مصر، الجزایر، اندونزی، سوریه حضور داشتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر