۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۳۹۶۷۰
این همایش با همکاری انجمن علمی پدافند غیرعامل تبریز و اداره کل پدافند غیرعامل استانداری در راستای آگاهی بخشی به مدیران ارشد دستگاه های اجرایی در خصوص ضعف و قوت سایبری سازمان ها برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، در این همایش، حملات سایبری را به عنوان یکی از مهمترین منشا تهدیدات استان و کشور عنوان داشتند . مهندس کریمی  با اشاره به بیانات دکتر خدابخش، استاندار محترم در جلسه اخیر شورای پدافند غیرعامل استان، افزودند ایشان در این جلسه بر لزوم هوشیاری مدیران دستگاه ها نسبت به امنیت سایبری دستگاه خود، تاکید و اعلام داشتند که عدم توجه به امنیت سایبری دستگاه ها قابل توجيه نیست و مدیران باید در این مورد پاسخگو باشند.

مدیر کل پدافند غیرعامل ضمن اشاره به  بازدیدهای سایبری دستگاه های اجرایی اظهار داشتند: قرارگاه پدافند سایبری پدافند غيرعامل طی سالهای اخیر با همکاری مرکز افتای استان بازدیدهایی را از زیرساخت های سایبری دستگاه های اجرایی استان شروع کرده که در جریان این بازدیدها نقاط ضعف و کمبودها شناسایی و به دستگاه ها منعکس می شود تا در اسرع وقت برطرف شوند.

کریمی با اشاره به وجود چالشها و نقاط ضعف موجود در حوزه سایبری دستگاه های اجرایی استان، مدیران دستگاه ها را نسبت به رعایت تعدادی از الزامات امنیتی توصیه و بر جدی گرفتن هشدارهای امنیتی صادره از طرف مراجع ذی ربط تاکید کردند.

مدیرکل پدافند غیرعامل در پایان به اهمیت آموزش امنیت سایبری اشاره و افزودند که این اداره کل مصمم به برگزاری این آموزش­ ها با همکاری انجمن علمي پدافند غیرعامل در سه سطح مدیران، کارکنان و کارشناسان IT می باشد.

در ادامه این همایش ،صالحي، جانشين قرارگاه پدافند سايبري استان به بررسي وضعيت امنیت سايبري دستگاه هاي اجرايي استان پرداخته و در مورد نتایج حاصل از بازدیدهای سایبری دستگاه ها و پایش انجام شده بر روی شبکه سازمانها مطالبی بیان داشتند. ايشان در پايان اعلام داشتند كه خوشبختانه در استان هماهنگي خوبي بين ارگانهاي مرتبط با فضاي سايبري وجود دارد.

همایش آموزش سایبری، ویژه مدیران ارشد دستگاه های اجرایی استان آذربايجان شرقي برگزار شد

در ادامه، موقری معاون فضای مجازی دادستان تبریز، ضمن تشریح برخی بندهای مهم قانون جرایم سایبری، بر استفاده هوشمندانه از امکانات فضای سایبر اشاره کردند.ایشان ضمن اشاره به تهدیدها و فرصت های فضای سایبری اظهار داشتند هر گونه سهل انگاری و کم توجهی از مدیران دولتی در نگهداری اطلاعات سازمان ها قابل تعقیب است و پیگرد قضایی دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر