آدام موسری از سال ۲۰۰۸ در زمینه شبکههای اجتماعی فعالیت میکند. وی در ابتدا به عنوان طراح محصول کار خود را برای شبکههای اجتماعی آغاز کرد و ۱۰ سال است در همین حوزه فعالیت دارد. او پیش از آن که به مدیریت اینستاگرام برگزیده شود، نایب رییس محصول این شبکه اجتماعی بود. موسری حتی وظیفه معاونت بخش اخبار و تیم رابط کاربری فیسبوک را بر عهده داشته است.
کوین سیستروم و مایک کریگر در سال ۲۰۱۰ اینستاگرام را توسعه داده و دو سال بعد، آن را به قیمت یک میلیارد دلار به فیسبوک فروختند. این دو تن از آن زمان، به عنوان مدیر عامل و مدیر فنی ارشد این کمپانی مشغول به فعالیت بودند. این دو نفر پس از انتصاب موسری به عنوان جایگزین خود طی بیانیهای رسمی اعلام نمودند: ما خوشحالیم که رهبری شبکه اجتماعی خود را به فردی میگذاریم که سابقهی زیادی در طراحی دارد و میتواند روی سادگی و هنر این پلتفرم تمرکز کند. علاوه بر این، او اهمیت وجود انجمنهای عمومی را عمیقاً درک میکند. این اصول و ارزشها از ابتدا برای اینستاگرام اهمیت زیادی داشت و خوشحالیم که فردی لایق قرار است روشمان را در این شبکه اجتماعی ادامه دهد.
از نظر کارشناسان حوزه فناوری و شبکههای اجتماعی، آدام موسری بهترین گزینه برای هدایت غول شبکه اجتماعی به شمار میرود چرا که تجربه زیادی در هدایت فیسبوک کسب کرده و با مخاطبین جوان نیز آشناست. به نظر میرسد با استعفای بنیانگذاران اینستاگرام و انتصاب موسری به عنوان مدیر جدید اینستاگرام، زاکربرگ و موسری میتوانند مستقیماً نحوه فعالیت شبکه اجتماعی اینستاگرام را کنترل کنند و یکپارچگی بیشتری میان این دو شبکه اجتماعی ایجاد نمایند.
گفتنی است، فعلا مدیر جدید اینستاگرام قرار است روند فعالیت کاری خود را به کریس کاکس، سرپرست محصولات فیسبوک گزارش دهد.