۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۳۹۳۷
مقامات چینی از اینکه حملات تروجان‌ها و همین طور شبکه‌های بوت نت علیه این کشور افزایش یافته، اظهار نگرانی کرده‌اند.
مقامات چینی از اینکه حملات تروجان‌ها و همین طور شبکه‌های بوت نت علیه این کشور افزایش یافته، اظهار نگرانی کرده‌اند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، بررسی‌های یک موسسه امنیتی محلی نشان می‌دهد میزان این حملات از سال ۲۰۱۲ به این سو علیه چین افزایش چشمگیری یافته است.

بر اساس گزارش این موسسه در سال ۲۰۱۲ میزان بدافزارهای همراه در این کشور هم رشد قابل توجهی داشته است. در این سال تعداد کل تروجان‌ها و سرورهای بوت نت شناسایی شده که علیه چین فعال بوده‌اند توانسته‌اند ۱۴.۲ میلیون سیستم الکترونیک را در کل این کشور آلوده کنند.

تعداد تروجان‌ها و سرورهای بوت نت در چین در سال ۲۰۱۲ نسبت به سال ۲۰۱۱ حدود ۶۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. از مجموع سرورهایی که برای حمله به چین به کار گرفته شده اند ۱۳ هزار سرور در آمریکا قرار داشته‌اند. بیشترین تعداد تروجان‌ها و حملات بوت‌نت هم از سوی آمریکا به عمل آمده و کره جنوبی و آلمان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

چین و آمریکا هر دو، یکدیگر را به اجرای حملات سایبری علیه همدیگر متهم کرده و مدعی هستند طرف مقابل با نفوذ به رایانه‌های دولتی و خصوصی درصدد سرقت اطلاعات است. در ابتدای سال ۲۰۱۳ مقامات آمریکایی به چین اخطار کردند که هر چه سریع تر حمایت خود از حملات سایبری را متوقف کند، اما چینی‌ها هرگونه دخالت خود در این حملات را با قاطعیت رد کردند.     
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر