۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۳۹۳۴
مهندس ضرغامی در مراسم انتخاب کتاب سال سپاه:
رئیس سازمان صداوسیما گفت: همانگونه که دوران دفاع مقدس فرماندهان نمی توانستند برخی تاکتیکهای مقابله با دشمن را برای همگان تشریح کنند امروز نیز اگر برای هدف قرار دادن دشمن در حوزه جنگ نرم سیاستی تدوین می شود نمی توان تمامی تاکتیکها و رفتارها را نقل کرد.
در نهمین دوره انتخاب کتاب سال سپاه و پاسداران اهل قلم که با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مهندس عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما و جمعی از فرماندهان و پاسداران اهل قلم در سالن همایش‌های ولایت ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، از رسانه ملی به عنوان رسانه‌ای که نقشی مهم و اساسی را در خلق حماسه سیاسی ایفا کرد، تجلیل به عمل آمد.
در این همایش رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ضمن تاکید بر اهمیت قلم و جایگاه کتاب به آیاتی از سوره بینه اشاره کرد و اظهار داشت: در بیان اهمیت موضوع کتاب همین بس که معجزه پیامبر است و با گذشت سالیان متمادی این کتاب هدایتگر بیش از پیش جلوه خود را در سطح جوامع مدرن امروزی به نمایش می گذارد.
مهندس ضرغامی به نگاه دقیق و موشکافانه مقام معظم رهبری در موضوعات هنری اشاره کرد و تصریح کرد: اما معظم له به مضوع کتاب نگاه ویژه ای دارند.
وی افزود: کتاب خوب می تواند سرنوشت یک ملت را تغییر دهد، در مقابل نیز کتاب گمراه کننده می تواند بشریت را به ضلالت و نابودی سوق دهد.
رئیس سازمان صداوسیما ضمن تبریک به صاحبان قلم در سپاه گفت: ورود پاسداران به عرصه قلم الگوئی است که نشان می دهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمامی حوزه های ماموریتی خود از انقلاب و آرمانهای آن صیانت و حراست می نماید.
وی با رد ادعای برخی مبنی بر اینکه سپاه نباید به حوزه هایی فراتر از ماموریت نظامی خود وارد شود گفت: بنده این موضوع را قبول ندارم. سپاه این بنیه و توان را دارد در همه عرصه هایی که احساس تقابل و جنگ با دشمن می شود از جمله جنگ رسانه، جنگ فرهنگ و عملیات روانی دشمن وارد شده و ماموریت ذاتی خود را انجام دهد.
مهندس ضرغامی که در ادامه 2 توصیه را خطاب به پاسداران اهل قلم در سپاه کرد و گفت: زمانی که سپاه وارد عرصه جنگ نرم، عرصه نگارش و تدوین کتاب می شود باید بداند که از موضع سپاه و رویارویی با دشمن به این عرصه نگاه دقیقی داشته باشد.
وی افزود: لازمه این امر شناخت قواعد جنگ و شناخت مواضع خودی و دشمن می باشد که شناخت دقیق مواضع منجر می شود تا افراد اسیر برخی پیچیدگیها نشوند.
رئیس سازمان صداوسیما با تاکید بر اینکه پیچیدگیهای حوزه جنگ نرم زیاد است، گفت: همانگونه که دوران دفاع مقدس فرماندهان نمی توانستند برخی تاکتیکهای مقابله با دشمن را برای همگان تشریح کنند امروز نیز دیگر برای هدف قرار دادن دشمن در حوزه جنگ نرم سیاستی تدوین می شود که نمی توان این تاکتیکها و رفتارها را تبیین و نقل کرد.
وی خاطرنشان کرد: در موضوع نوشتن کتاب هرچند کمیت مهم است اما کیفیت کتابی که از جانب سپاه منتشر می شود باید متفاوت با سایر کتب باشد.
مهندس ضرغامی در پایان با بیان اینکه امروزه در مقوله انتشار کتاب افکار جمع بندی شده و توسط انسانی کارشناس و خبره مستندات در خدمت اثر نهائی قرار می گیرد گفت: سپاه باید بنیه فکری ، دستاوردها و افکاری که در آن انباشه شده را در خدمت تیمهای فکری خود قرار دهد و با فرماندهی، انسجام و وحدت رویه نتایج مطلوب و مورد انتظار از این نهاد ارزشی را کسب کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر