۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۳۹۱۷۵
دولت آمریکا به‌صورت رسمی مجوز عملیات تهاجمی سایبری را صادر کرده و گزارش‌ها نشان می‌دهد در این میان واشنگتن روی رژیم صهیونیستی برای حمله سایبری به ایران حساب باز کرده است
به گزارش پایداری ملی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به تازگی سند استراتژی امنیت ملی سایبری جدید این کشور را امضا کرده و به گفته جان بولتون، مشاور تندروی امنیت ملی این کشور با امضای این سند مجوز اجرای «عملیات‌های تهاجمی سایبری علیه دشمنان آمریکا» صادر شده است. اگر در سال‌های پیش از این آمریکایی‌ها تلاش داشتند که حداقل در ظاهر وانمود کنند نقش مدافع در حملات سایبری را دارند اما در این حمله به صراحت از ایران به‌عنوان یکی از اهداف حملات سایبری آمریکا نام برده شده است.

بولتون در این رابطه پنجشنبه هفته گذشته در نشستی خبری گفت: ما قرار است کارهای زیادی را به‌صورت تهاجمی انجام دهیم. او مدعی شده که رویکرد سایبری آمریکا از تدافعی به تهاجمی تغییر کرده است.

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد در سیاست جدید آمریکا برای حملات سایبری به ایران نقش ویژه‌ای برای رژیم صهیونیستی درنظر گرفته شده است.

در یکی از این موارد نشریه فوربس از تلاش تل‌آویو برای آلوده کردن گسترده گوشی‌های موبایل اندروید و آیفون با یکی از پیشرفته‌ترین بدافزارهای جاسوسی در خاورمیانه خبر داده است. این بدافزار مشهور به پگاسوس که تولید شرکت NSO Group در سرزمین‌های اشغالی است حداقل در ۴۵ کشور رصد شده اما تمرکز اصلی آن خاورمیانه تشخیص داده شده است. نام این بدافزار بارها در رسانه‌ها مطرح شده است. چندی پیش روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی مفصل پرونده یک هک گسترده برای جاسوسی سایبری از مقام‌های مختلف کشورهای منطقه ازجمله امیر قطر و نخست‌وزیر لبنان توسط امارات به وسیله این بدافزار را افشا کرده بود. براساس گزارش نیویورک‌تایمز دولت امارات با خرید محصولات این شرکت و هزینه حداقل ۱۸میلیون دلار اقدام به هدف قرار دادن موبایل سیاستمداران، نظامیان و روزنامه‌نگاران خاورمیانه کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر