۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۳۸۹۳۵
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری يزد تاکید کرد:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد هدف و راهبرد اصلی تهیه و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان را ارتقای پایداری استان در مقابله با تهدیدات‌، مخاطرات، بحران ها و اقدامات خصمانه دشمنان دانست.
مجيد وفايي شاهي
به گزارش خبرنگار پايداري ملي، جلسه هماهنگی تهیه و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان ‌با حضور "محمدعلی طالبی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، "محمدصادق طهماسبی" مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، "داود عباسی" مدیر فنی معاونت امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور، مجریان تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان و ر‌وسای کارگروه‌های تخصصی یازده گانه پدافند غیرعامل در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در این نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین علیه السلام، این ایام را نماد ظلم ستیزی و جهاد علیه حاکمان جور و ستم دانست و گفت: امیدواریم با الگو گرفتن از نهضت عظیم عاشورا بیش از ‌گذشته شاهد عزت و اقتدار ایران اسلامی در جهان باشیم.


"محمدصادق طهماسبی" ادامه داد: با عنایت به راهبردهای دفا‌عی نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از محورهای اساسی امنیت و پایداری ملی، موضوع پدافند غیرعامل است.


وی افزود: در استان یزد با توجه به زیرساخت‌های موجود ضمن شناسایی و سطح بندی مراکز حیاتی، حساس و مهم در جهت ارتقای پایداری و تاب آوری استان، گام‌های موثری را در تهیه و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان برداشته ‌ایم و به طور جدی اجرایی شدن این طرح را با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور دنبال می‌کنیم.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان به اهداف و راهبردهای تهیه و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان اشاره و خاطرنشان کرد: ارتقای پایداری استان در مقابله با تهدیدات، مخاطرات بحران ها و اقدامات خصمانه دشمن، اصلاح زیرساخت‌ها و حفظ دارایی های سرمایه ‌ای استان از جمله این اهداف است.


طهماسبی به ارائه انتظارات و سیاست‌های حاکم بر حوزه پدافند غیرعامل در استان پرداخت و بر ضرورت توجه به پتانسیل های استان در موضوع پدافند غیرعامل در حوزه‌های آب، صنعت و موقعیت ارتباطی استان در تهیه و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل تاکید کرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ‌در پایان سخنان خود با بیان اینکه ‌مطالعات تهیه و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان از تیرماه سال جاری آغاز شده است، ‌گفت: بدون تردید انجام مطالعات این طرح که طرحی مشترک از نظر راهبردی و تامین اعتبار بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و استانداری یزد می باشد و از سوی سازمان در فهرست برنامه های سال جاری قرار گرفته است، نیاز به همکاری جدی کارگروه ها و دستگاههای اجرایی استان دارد و امیدواریم با تعامل خوبی که صورت خواهد گرفت طرح جامع پدافند غیرعامل استان تا پایان سال ۹۷ به سرانجام برسد.


امنیت رفیع ترین ارزش جامعه


مدیر فنی معاونت امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور در این جلسه امنیت را رفیع ترین ارزش جامعه دانست و گفت: اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل در استان ها یکی از ضروری ترین اقداماتی است که سازمان پدافند غیرعامل در دستورکار خود قرار داده است و خوشبختانه استان یزد با پیگیری ها و جدیت مدیرکل پدافند غیر عامل این استان، در ‌ردیف استان هاى پيشتاز است که تهیه و تدوین این طرح در آن اجرایی شده است.


"داود عباسی" خاطرنشان کرد: بهبود شرایط موجود و توسعه پایدار استان در راستای ایجاد خوداتکایی در زمان بحران ناشی از اقدامات خصمانه دشمن با درونی سازی مولفه های اصلی قدرت از جمله چشم اندازهای طرح جامع پدافند غیرعامل در استانهاست.


گفتنی ‌است "نیما پدرا‌م" نماینده مجری ‌تهیه و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان از شرکت مهندسین مشاور طرح نواندیشان نیز در این نشست ضمن تشکر از برنامه ریزی ها و پیگیری های انجام شده از سوی اداره کل پدافند غیرعامل استانداری ‌یزد به ارائه روند تهیه و تدوين این طرح براساس دستورالعمل های ابلاغی سازمان پدافند غیر عامل کشور پرداخت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر