۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۳۸۶۲۲
دومین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان هرمزگان
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت:بسیاری از مشکلات زیربنایی مانند ساخت وسازهای منازل که توسط مردم صورت می گیرد به دلیل آکاه نبودن از رعایت قوانین پدافندغیرعامل در آنها موجب خسارات مالی و حتی جانی می شود که این آگاهی بخشی نیاز به فرهنگ سازی در جامعه دارد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، دومین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان هرمزگان برگزار شد. در ابتدای این جلسه زینلی تختی مدیرکل پدافندغیرعامل استان به تشریح برنامه های ابلاغی مصوب سال97 پرداخت و اظهار داشت تمرکز دستگاه های اجرایی باید  بر مصون سازی زیرساخت های حیاتی و حساس استان باشد وی همچنین برلزوم فرهنگ سازی و تعمیق باورهای عمومی نسبت به رعایت الزامات پدافندغیرعامل،استفاده حداکثری از منابع دستگاهی ، الویت دادن به تهیه و تدوین آئین نامه ها و الزامات مورد نیاز ، استفاده حداکثری از ظرفیت های قانونی، پژوهشی، شرکت های دانش بیان، بهره گیری از ظرفیت های بسیج، نخبگان وعناصر باتجربه دردستگاه های اجرایی تاکید کرد.

در این جلسه جهاد دانشگاهی هرمزگان به معرفی دستگاه آبساز از رطوبت هوا پرداخت و از موانع و مشکلات موجود سخن گفت و خواستار حمایت بیشتر دستگاه های اجرایی استان از این اختراع بومی شد.

در پایان اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی گفت :در بسیاری از موارد که مردم متحمل خسارت شده اند به دلیل عدم آگاهی در رعایت قوانین پدافند غیر عامل بوده و باید فرهنگ سازی رعایت قوانین پدافند غیرعامل در جامعه به صورت مستمر صورت گیرد.

وی اضافه کرد: قوانین و مقررات پدافند غیرعامل نباید تنها در حد یک سند باقی بمانند بلکه باید به عمل و رفتار در این خصوص در جامعه تبدیل شود.

رعایت قوانین پدافند غیرعامل به فرهنگ سازی نیاز دارد

اکرمی برگزاری جلسات کمیته های 12 گانه زیر مجموعه پدافند غیرعامل استان را ضروری دانست و بيان داشت: باید جلسات کمیته های 12 گانه به صورت منظم برگزار شود و روسای آن کمیته ها باید در شورای پدافند غیرعامل شخصا حاضر و مسائل را از طریق شورا پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه جلسات پدافند غیر عامل باید خروجی عینی داشته باشند، اضافه کرد: حاصل این جلسات باید به عمل تبدیل شود و اقدامات دستگاه ها در حوزه پدافند غیرعامل ملموس و تاثیر آن قابل مشاهده باشد
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر