۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۰۹۱
در راستای اجرای سیاست های پدافند غیر عامل؛
مانور انفجار و آتش سوزی در تاسیسات گازی شهر لوندویل شهرستان مرزی بندر آستارا به همت اداره گاز و در راستای اجرای سیاست های پدافند غیر عامل برگزار شد.

به گزارش پایداری ملی، مانور انفجار و آتش سوزی در ایستگاه  تقلیل تاسیسات گازی شهر لوندویل پیش از ظهر یکشنبه به همت اداره گاز این شهرستان و با مشارکت مدیریت بحران آستارا، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، فوریت های پزشکی، شهرداری، آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر لوندویل، سپاه، بسیج، شرکت نفت، اداره برق، بخشداری لوندویل و فرمانداری آستارا برگزار شد.

رئیس اداره گاز شهرستان مرزی بندر آستارا در جریان برگزاری این مانور  هدف از اجرای این مانور را ایجاد آمادگی در افزایش توانمندی واحدهای عملیاتی برای توسعه راه حل های مقابله با بحران انفجار، مهار آتش سوزی و با مشارکت فعال واحدهای معین و سایر سازمان ها و ادارات به منظور کاهش آسیب پذیری، حفظ زیر ساخت های حیاتی و مدیریت بحران ناشی از تهدیدات دشمن و حوادث  احتمالی غیر مترقبه عنوان کرد.

محمد رضا صدق کار ضرورت بررسی نقاط ضعف و قدرت نیروها و امکانات و همچنین بررسی همکاری دستگاه های امدادی و خدمات رسان در شرایط فوق العاده را یادآور شد و گفت: این تمرین در راستای پدافند غیرعامل برگزار شد و در آن با فرض تخریب کامل ایستگاه گازی شهر لوندویل، یک ایستگاه جدید گازی با فعالیت نیروهای شرکت گاز منطقه در کمترین زمان ممکن جایگزین  شد.  

رئیس اداره گاز شهرستان مرزی بندر آستارا اظهار کرد: با وجود بیش از ۳۴ هزار مشترک گاز خانگی، صنعتی و عمومی در شهرستان گردشکر پذیر آستارا، احتمال وقوع حوادث به دلایل مختلف وجود داشته، ضمن اینکه وقوع هر حادثه غیر مترقبه در حوزه گازی علاوه بر قطع گاز، خسارات جبران ناپذیری را نیز به دنبال دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر