۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۳۸۰۸۹
مدیر کل پدافند غیرعامل در جلسه تبیین و بازخوانی ضوابط و مقررات پدافند غیرعامل در اداره کل زندان های استان سمنان:
در راستای اهداف و برنامه های پدافند غیر عامل جلسه تبیین و تشریح و بازخوانی ضوابط ومقررات مربوط به پدافند غیر عامل با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان و مدیرکل و معاونین اداره کل زندان های استان سمنان در محل ستاد مرکزی زندان های سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در جلسه تبیین و تشریح و بازخوانی ضوابط ومقررات مربوط به پدافند غیر عامل که  با حضور و مدیرکل و معاونین اداره کل زندان ها برگزار شد ضمن تشریح تاریخچه و اصول اولیه پدافند غیرعامل به معرفی و پیاده سازی الزامات پدافند غیر عامل در دستگاه های اجرایی مختلف پرداخت.

وی اشاره کرد: انقلاب اسلامی در طول این چهل سال مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده و با رهنمودهای امام راحل، مقام معظم رهبری و همراهی مردم در برابر ترفندها وتهدیدات دشمن  در امان بوده و دستاوردهای عظیمی که به دست آورده ماحصل و مرهون خون شهیدان و ایثار جانبازان و حضور مردم است.

مدیر کل پدافند غیرعامل در جلسه تبیین و بازخوانی ضوابط و مقررات پدافند غیرعامل در اداره کل زندان های استان سمنان:  اجرای الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل ضریب امنیتی و حفاظتی زندان ها را افزایش خواهد داد

کارخایی افزود : امام خمینی (ره) برای پایداری انقلاب اسلامی و استمرار آن بر حفظ و تقویت بنیه دفاعی و امنیتی تاکید داشتند. ، و امروزه شاهد هستیم در زمینه دفاعی مستقل هستیم و استحکامات و تسلیحات ما باعث هراس و بیم دشمن گردیده است. وی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند : هر ملتی که نتواند از خود دفاع کند زنده نیست و هر ملتی که قادر به دفاع از خود نباشد زنده نخواهد ماند نگاه به مسائل دفاعی را مهم برشمرد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان افزود :امروزه دشمن از لحاظ محتوا، پیچیدگی و گستردگی و استفاده از فنون ، علم و تکنولوژی تهدیدات دیگری را مطرح می کند و این امر باعث شده تا نقش دفاع غیر عامل در کنار دفاع عامل بیشتر  احساس شود.

کارخایی با اشاره به این که پدافند غیر عامل یک امر جهانی است که در بسیاری از کشور ها حتی بیشتر از دفاع نظامی به آن اهمیت داده میشود اضافه کرد یکی دیگر از اهداف پدافند غیر عامل خدمات رسانی در زمان بحران بوده است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و تمامی دستگاه های خدمات رسان باید برنامه مشخص جهت ایجاد این آمادگی را داشته باشند تا وقفه و خللی در خدمات رسانی به مردم ایجاد نگردد. وی  افزود  : دشمن در صدد ایجاد جو بی اعتمادی و نا امیدی در جامعه است. راهبرد امروزه دشمن ، راهبرد هیبریدی و ترکیبی است که از انواع تهدیدات تاثیرگذار استفاده می شودودر این مولفه تهدیدات و جنگ روانی  مطرح است که مردم محور و  بستر آن اقتصاد و  ابزار آن روانی و تهاجم فرهنگی و رسانه ای است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان سمنان یکی از دستگاه های مهم از منظر پدافند غیرعامل را  اداره کل زندان ها برشمرد که به لحاظ امنیتی ، زیر ساختی و تربیتی و همچنین تامین امنیت و آرامش روانی و اجتماعی نقش مهمی دارد وی افزود  اجرای الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل، ضریب امنیتی اداره کل زندان ها را بالا خواهد برد.

وی در ادامه افزود : رصد، شناسایی و ارائه راهکار عملی در مقابله با تهدیداتی که مرتبط باا حوزه اداره کل زندان ها و ارگان های مختلف است یکی از اهداف اصلی کمیته پدافند غیرعامل است و همواره باید در دستور کار و اولویت اول این کمیته قرار گیرد.

در ادامه  باهنر  مدیر کل زندان های استان  افزود  طبق برنامه ششم توسعه ما باید ارتقاء ضریب امنیتی زندان ها را  افزایش دهیم و لازمه آن اجرای دقیق ضوابط و مقررات پدافند غیرعامل در کلیه مراکز ، اردوگاه ها و واحد های تحت نظر این اداره کل می باشد که در این زمینه نیاز است دستگاه های مختلف حمایت های لازم را داشته باشند .

وی افزود با توجه به اهمیت و ضرورت پدافند غیرعامل محورهای برگزاری دوره ای آموزشی و اجرای مانور و رزمایش برای کسب آمادگی های بیشتر در برنامه های مستمر کمیته پدافند غیرعامل اداره کل زندان ها قرار دارد که اجرایی و عملیاتی می شود.

مدیر کل زندان های استان سمنان همچنین رصد و شناسایی تهدیدات مختلف را از اصول پدافند غیرعامل برشمرد و اضافه کرد شناسایی تهدیدات و نقاط آسیب پذیر و ارائه راهکارهای عملی در این حوزه از جمله برنامه های مهم اداره کل زندان ها می باشد.

در این جلسه همچنین حجت الاسلام قدرتی معاون اداره کل زندان های استان، حوزه پدافند غیرعامل را بسیار مهم ، موثر و فراگیر و گسترده برشمرد و افزود تمام سیره و روش زندگانی پیامبر اسلام و ائمه اطهار یک شیوه و روش پدافند غیرعاملی بوده است که باید به عنوان الگو و سرمشق برای همه بکار گرفته شود.

وی فرهنگ سازی و ایجاد گفتمان بیشتر در حوزه پدافند غیرعامل رابرای عموم جامعه و مردم بسیار مفید برشمرد و گفت باید با اطلاع رسانی و تبلیغات بیشتر مفاهیم پدافند غیر عامل در جامعه نشر و گسترش یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر