احمد نعمت بخش در رابطه با ممنوعیت 1300 شرکت قطعه ساز کره ای از انجام هرگونه تراکنش مالی با صنعت خودروسازی کشور که در تحریم های جدید بین المللی منظور شده است، اظهار داشت: در حال حاضر فقط بخشی از نیاز قطعات خودروهای فول سی کی دی مشمول این تحریم ها قرار دارند و عمده قطعات خودروهای داخلی تولید ملی هستند.
دبیر انجمن خودروسازان تاثیر منع ارسال قطعات ۱۳۰۰ قطعه ساز کرهای به
ایران را اندک دانست و گفت: با این تحریمهای جدید، تامین قطعات فول سی کی
دی مگان و تیانا به مشکل حداقلی می خورد.
احمد نعمت بخش در رابطه
با ممنوعیت 1300 شرکت قطعه ساز کره ای از انجام هرگونه تراکنش مالی با صنعت
خودروسازی کشور که در تحریم های جدید بین المللی منظور شده است، اظهار
داشت: در حال حاضر فقط بخشی از نیاز قطعات خودروهای فول سی کی دی مشمول این
تحریم ها قرار دارند و عمده قطعات خودروهای داخلی تولید ملی هستند.
وی
با اشاره به اینکه قطعات خودروهایی مانند سمند، پراید، 405 و به ویژه 206
در داخل تولید میشوند، افزود: هم اکنون صنعت خودروسازی کشور نیاز چندانی
به قطعات بازار کره جنوبی ندارد اما باید بگویم در این تحریم ها در تولید
خودروهای نیازمند قطعات فول سی کی دی مانند مگان و تیانا با مشکلاتی همراه
می شویم که با اتخاذ تصمیمات کارآمد آن را به حداقل ممکن رساندهایم.
دبیر
انجمن خودروسازان ایران اضافه کرد: در گذشته صنعت خودرو در تولید ریو و
ورنا وابستگی به قطعات کره جنوبی داشت که این امر نیز با توقف تولید کاهش
یافته است.
به اعتقاد نعمت بخش، صنعت خودروی کشور طی سال های
گذشته در تولید قطعات ساخت داخل به دستاوردهای مهمی دست پیدا کرده است که
با ممنوعیت ارسال قطعات به کشور تا حد قابل توجهی تحت تأثیر نخواهد گرفت.