۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۳۷۲۷۲
‌رئیس جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان خبر داد:
‌رئیس جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان با تأکید بر اینکه دستگاه آب‌ساز باید بومی‌سازی شود، بیان کرد: به‌صورت گسترده‌تر برای بحث پدافند غیرعامل و بحران، استان‌های مختلفی با ما به مذاکره نشسته‌اند که بتوانند این تکنولوژی را بومی‌سازی کنند.

‌به گزارش خبرنگار پایداری ملی،سهیل دادخواه عنوان کرد: در حال حاضر با 5دستگاه اجرایی در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم متناسب با نیاز این دستگاه را در اختیارشان قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه آب‌ساز باید بومی‌سازی شود، بیان کرد: به‌صورت گسترده‌تر برای بحث پدافند غیرعامل و بحران، استان‌های مختلفی  با ما به مذاکره نشسته‌اند که بتوانند این تکنولوژی را بومی‌سازی کنند.

دادخواه با اشاره به این نکته که توسعه‌ی این دستگاه، بسیار مهم است، ادامه داد: در تلاش هستیم که بتوانیم با هزینه‌ی کمتر این دستگاه را ارائه دهیم و در نمونه‌های پیشرفته در این دستگاه از ژنراتورهای گازی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در نمونه‌های ساخته‌شده در سال 95 ژنراتورهای خورشیدی به‌ کاررفته ‌که باعث بالا رفتن هزینه‌ی تولید و قیمت فروش شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان عنوان کرد: علاوه برمقرون به‌صرفه شدن هزینه‌ها، مبحث استفاده از تکنولوژی‌های جدید نیز وجود دارد، برای این کار از تکنولوژی ETC ‌جهت پایین ‌آمدن میزان مصرف برق استفاده کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تولید دستگاه‌های INDOOR را تولید خواهیم کرد، ادامه داد: تاکنون دستگاه‌های موجود خارج از فضای مسقف( OUTDOOR ) بوده است، از مزایای این نمونه می‌توان به قابلیت استفاده از آن در مصارف خانگی و جایگزین مناسب آب‌سردکن‌های موجود در منازل اشاره کرد. این نمونه را در سال جاری ارائه خواهیم کرد.

دادخواه در خصوص مدیریت راهبردی نیز، بیان کرد:  تدوین تعداد زیادی از اسناد توسعه‌ی استان را در دستور کارداریم با توجه به اینکه حجم کار بسیار بالا است سعی می‌کنیم تا اوایل سال تحصیلی جاری با اتمام برسد.

وی ادامه داد: چند طرح عمرانی را نیز داریم که  در نیمه‌ی دوم سال به اتمام می‌رسد و نیز طرح توسعه‌ی اشتغال روستایی کاری بسیار ارزشمند است که بخش زیادی از آن انجام‌شده است و تا انتهای نیمه‌ی اول سال به پایان خواهیم رساند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان هرمزگان گفت: برای نیمه دوم سال جذب بودجه‌ی طرح توسعه‌ی تسهیل و توسعه‌ی مشاغل خانگی در استان را برای اولین بار و جهت‌دهی به منابع و تسهیلاتی که دولت در این بخش اختصاص داده است را‌ انجام خواهیم داد.

وی عنوان کرد: در حوزه‌ی آموزش در بخش علمی_کاربری با نگاه ویژه‌ای که از ابتدا داشتیم موفق شدیم دوره‌های گردشگری را جاری در این مرکز برگزار کنیم، این دوره‌ها براساس تنظیم تفاهم‌نامه‌ای که بین جهاد دانشگاهی و جامعه‌ی هتلداران صورت گرفته است، از مهرماه سال جاری در این مرکز برگزار خواهد شد.

دادخواه گفت: با توجه به تأکید استاندار به‌اضافه شدن رشته‌های مرتبط به گردشگری بر آن شدیم که با برگزاری کلاس‌های مرتبط، عمده مشکلات مهارتی حوزه‌ی گردشگری استان را حل کنیم.

وی با بیان اینکه بازار کار برای فارغ‌التحصیلان بسیار لازم و ضروری است، گفت: ما ارتباط گسترده‌ای با مؤسسات و شرکت‌ها در خصوص اشتغال دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی آنان و همچنین رفع نیاز شرکت‌ها در خصوص نیروی کار را داریم.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه رشته‌های اشتغال محور را در رأس کارمان قرار داده‌ایم، ادامه داد: همواره توجه و تأکیدمان بر این است که دانشجو پس از تمام شدن دوره‌ی تحصیلش باید در بستری مهیا آماده اشتغال و فعالیت در جامعه باشد، بر همین اساس محوریت فعالیت و تلاش‌هایمان، ایجاد فرصت‌های مناسب است.

وی با بیان اینکه بعد از بحث اشتغال، تربیت کودکان و نوجوانان بسیار مهم است، اشاره کرد: مرکز آموزش تخصصی کودک و نوجوان که نیاز استان است را در نیمه‌ی دوم سال ایجاد خواهیم کرد. در حال حاضر این آموزش‌ها توسط افراد مرتبط و غیر مرتبط و نیز افراد غیرمتخصص به‌صورت بسیار پراکنده در حال انجام شدن است. این کار را بسیار حرفه‌ای و به‌صورت جامع انجام می‌دهیم.

دادخواه گفت: در حوزه آموزش کوتاه‌مدت در سال‌های گذشته حدود 10 هزار نفر را آموزش داده‌ایم، بالاترین ضریب جذب دانشجو سال 96را داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: در حوزه‌ی معاونت فرهنگی در سازمان دانشجویان و خبرگزاری ایسنا نیز موفق شده‌ایم رتبه‌های خوبی در سطح ملی کسب کنیم، در سال 97 نیز امیدواریم این موفقیت‌ها را داشته باشیم و در شرایط حاضر در کشور وجود یک خبرگزاری پویا، فعال و توانمند جهت برون‌رفت از مشکلات فعلی و توسعه اقتصادی می‌تواند به کشور کمک‌های شایانی کند.

دادخواه بیان کرد: در معاونت پشتیبانی در سال 96 پروژه‌ی احداث مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی را پیش بردیم و قرار است در سال 97 مجتمعی در قشم احداث کنیم. رشد مالی شرکت‌ها در مرکز رشد و اشتغال هم در سال گذشته بالغ‌بر یک میلیارد تومان قابل‌توجه است.

وی گفت: از اهداف دیگر ما افزایش تعداد شرکت‌ها و بالا رفتن سطح درآمدزایی است. در این میان مهم‌ترین برنامه‌ی ما این است که یک مرکز رشد در حوزه‌ی صادرات محصولات تأسیس کنیم. در نظر داریم این مرکز رشد را به مرکز مشاوره و تجارت در کشور تبدیل شود و هر تولیدکننده‌ای برای صادر کردن محصول با مراجعه به این مرکز راه و روش صادر کردن محصولات به کشورهای مختلف و شیوه‌های متعدد آنان را آموزش ببینند.تکمیل اطلاعات و شناسایی بازارهای هدف و مشاوره تولید نیز از سایر اهداف این مرکز است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان گفت: در سال 97 با توجه به شرایط کنونی عمده فعالیت‌های ما در جهاد دانشگاهی اولاً بر مبنای اشتغال و دوما در حوزه‌ی صادرات به‌ویژه گردشگری است و با توجه به تغییرات اخیر در ارزش ریال فرصتی بسیار مناسب در صادرات ایجادشده است. استفاده از دانش صادرات و متخصصان و شرکت‌های معتبر باعث بالا رفتن صادرات استان و بهبود مشکل ارز در کشور خواهد شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم در سال جاری فاز یک مجتمع تحقیقاتی به اتمام برسد و جابه‌جایی همکاران واحد پژوهشی صورت بگیرد،همچنین پیشرفت‌های تکنولوژیکی و خوبی در حوضه آب داشته باشیم.

دادخواه بیان کرد: به‌طورکلی در چهار سال گذشته هدفمان این بوده است که  به یک مرکز پژوهشی معتبر در استان معرفی کنیم. بر همین اساس در طی این سال‌ها متخصصان و اعضای هیئت‌علمی را توانمندتر کردیم و نیز ارتباطاتمان را با دستگاه‌های اجرایی بیشتر کردیم. در حال حاضر جهاد دانشگاهی یک بازوی پژوهشی در استان محسوب می‌شود.

دادخواه در پایان گفت: این چشم‌انداز را داریم که طی 5 الی 10 سال آینده مرکز تحقیقات دریا محور و هم‌چنین مرکز رشد توسعه تجارت را در استان داشته باشیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر