۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۳۷۱۵
تبدیل روزانه 70 هزار بشکه مازوت به بنزین یورو 4 و یورو 5 در پالایشگاه شازند

  علی‌اکبر شعبانی‌فرد شامگاه چهارشنبه در جلسه دیدار آیت‌الله نوری همدانی با اعضای شورای اداری استان اظهار داشت: پیوند مردم استان مرکزی با روحانیت، مرجعیت و ولایت فقیه، پیوندی ریشه‌دار و ناگسستنی است و تقدیم 6 هزار و 200 شهید به انقلاب نشان از ولایت‌مداری مردم این خطه دارد.

وی افزود: مردم استان مرکزی در طول تاریخ انقلاب اسلامی خدمات شایانی به انقلاب و امام کرده‌اند و در پایداری و پایبندی به انقلاب و همراهی با ولایت فقیه و مرجعیت پیشگام بوده‌اند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در جریان فتنه 88 مردم استان با تدبیر و بصیرت و درایت علما و مدیریت استان، یکی از استان‌های امن کشور بود، ادامه داد: با توجه به وجود صنایع حساس و استراتژیک این استان از لحاظ امنیت حرف اول کشور را می‌زند.

شعبانی‌فرد بیان کرد: عنصر عاشورا و انتظار دو عنصر اساسی و اثرگذار در تکامل ملت ایران بوده و ملت ایران به خوبی واقعه عاشورا و درس‌های این مکتب را درک کرده است و درک واقعه عاشورا موجب موفقیت این کشور در عرصه‌های مختلف بوده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز به برکت انقلاب و خون شهدا و در سایه رهبری فردی دانا و حکیم نظام جمهوری اسلامی ایران توانسته به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد و یکی از کشورهای سطح اول دنیا محسوب شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه امروز نگاه مدبرانه مرجعیت شیعه حکومت‌های مارکسیستی و سرمایه‌گذاری را مردود کرده است گفت: مدل حکومت اسلامی به عنوان حکومتی که منشاء آن دینی است توانسته در منطقه و بلوک شرق و غرب تاثیر گذار باشد و جلوه‌هایی از مدیریت دینی را به تصویر بکشد.

شعبانی‌فرد در تشریح عملکرد 4 ساله استان افزود: با وجود تحریم‌های موجود نزدیک به 16 میلیارد دلار در حوزه صنایع در استان مرکزی سرمایه‌گذاری شده است و امروز ما شاهد هستیم که به همت متخصصین ایرانی روزانه 70 هزار بشکه مازوت به بنزین یورو 4 و یورو 5 تبدیل می‌شود.

وی اظهار داشت: در حوزه زیرساخت‌ها نیز استان مرکزی در قلب ایران واقع شده و همانند ایران که در حوزه خاورمیانه از جایگاه استراتژیک برخوردار است، از موقعیت حساسی برخوردار می‌باشد و سالانه مقدار زیادی انرژی به 8 استان کشور انتقال می‌دهد.

استاندار مرکزی ادامه داد: مالیات پرداختی استان در سنوات گذشته 80 میلیارد تومان بوده است که سال قبل درآمدهای مالیاتی استان به رقم 820 میلیارد تومان افزایش یافته است.

شعبانی‌فرد میزان صادرات غیر نفتی استان در 4 سال قبل را 75 میلیارد دلار عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: میزان صادرات غیر نفتی استان به 1.2 میلیارد دلار افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سالانه 500 هزار تن گندم و جو در استان تولید می‌شود، ابراز داشت: 200 هزار تن آن در استان مصرف می‌شود و مابقی به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی سالانه 50 هزار تن پروتئین سفید مازاد بر مصرف و 58 هزار تن گوشت قرمز مازاد بر مصرف و 140هزار تن شیر مازاد بر مصرف تولید می‌شود، افزود: سالانه 25 هزار تن پسته و 120 هزار تن انار نیز در استان مرکزی تولید و مقادیری از آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: در حوزه عمرانی نیز طی 4 سال گذشته در بیش از 670 روستا گازرسانی صورت گرفته و 75 درصد جاده‌های روستاها آسفالت شده و 53 هزار مسکن مهر در استان احداث شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر