۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۳۷۰۹۶
عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد؛
نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس بیان کرد: با سرمایه گذاری درحوزه هایی همانند پدافند غیرعامل (برای شهر بندرعباس) و گردشگری می توان رونق را دوباره به فین بازگردانند و امید به آینده را در این بخش پرظرفیت زنده کرد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، حسین هاشمی تختی، نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس در جریان سفری یک روزه روز گذشته به مرکز بخش فین با اشاره به قدمت بالای فین، اظهار کرد: حدود 70 سال از استقرار بخشداری در فین می گذرد و این امر فین را در نوع خود منحصربه فرد کرده است هم از لحاظ قدمت و هم از لحاظ اینکه این بخش با این میزان قدمت کماکان در تقیسمات کشوری ارتقا نیافته است.

نماینده شهرستان های بندرعباس، قشم، حاجی آباد، خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی افزود: فین نه تنها از طبیعت و تاریخ منحصربه فردی در هرمزگان برخوردار است، بلکه این بخش تاکنون در حوزه نیروی انسانی نیز منشا برکات زیادی برای استان بوده است.

هاشمی تختی با بیان اینکه مدیران و متعمدین منطقه و بخش فین در انقلاب و پس از انقلاب بسیار نقش آفرین بوده اند، اضافه کرد: هر سه نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس با همدلی و وحدتی که دارند، تمرکز ویژه ای بر روی رفع و رجوع مشکلات مردم دارند که فین نیز از اولویت های حوزه نمایندگی به شمار می رود.

وی گفت: کاهش جمعیت و مهاجرت به سمت مرکز استان از فین در این سال ها نگرانی همه را بر انگیخته است، چرا که طبق گزارشات موجود در مقطع 10 ساله اخیر بین دو سرشماری 85 و 95، این بخش تاریخی با کاهش محسوس جمعیت روبرو بوده است.

نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس با بیان اینکه با توجه به ظرفیت های بالای تاریخی و طبیعی فین، این بخش نباید اینگونه محروم باشد، تصریح کرد: در حال حاضر روند مهاجرت و راکد شدن روستاهای فین به موضوعی نگران کننده تبدیل شده است که باید برای آن راه حلی اتخاذ کرد.

وی بیان کرد: با سرمایه گذاری درحوزه هایی همانند پدافند غیرعامل (برای شهر بندرعباس) و گردشگری می توان رونق را دوباره به فین بازگردانند و امید به آینده را در این بخش پرظرفیت زنده کرد.

هاشمی تختی به طرح ارتقا فین به شهرستان اشاره کرد و گفت: این بخش لایق شهرستان شدن است و پرونده ارتقا آن کماکان باز و امید است در آینده ای نزدیک این امر نیز محقق شود تا بتوانیم روند توسعه را در این شهرستان بیش از پیش دنبال کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: نیازمند تهیه و ارائه بسته ای جامع برای توسعه گردشگری فین هستیم که بتوان با استفاده از جاذبه های تاریخی، صنایع دستی و طبیعی فرصت های شغلی متعددی را با تکیه بر بوم گردی ایجاد کرد.

وی به فعالیت کمیته ویژه توسعه گردشگری در دفتر نمایندگی خود اشاره کرد و گفت: این کمیته با ارتباط نزدیک و تعاملی که با سازمان میراث فرهنگی دارد می تواند با سرعت مناسب و با فراهم آوردن زیرساخت ها و شرایط نرم افزاری، طرح های مدنظر را در خدمت جامعه مورد هدف درآورد.

هاشمی تختی تاکید کرد: اگر خواهان توسعه پایدار و منطقی فین هستیم، چاره ای جز توسعه حوزه گردشگری و راه های مواصلاتی منتهی به منطقه فین نداریم.

عضو کمیسیون عمران اضافه کرد: در کنار تورهای زمستانه و پاییزه قشم و هرمز که در سراسر کشور ارائه می شود، می توانیم با تاکید به چشمه ساران، باغ شهر، صنایع دستی و بعد تاریخی فین، تورهای چند روزه فین را نیز در قالب بسته های تعریف شده بگنجانیم تا گردشگران بتوانند به این منطقه نیز دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: توسعه و اتصال راه ارتباطی فین به لار، و بهسازی مسیر دوم بندرعباس به فین و بالعکس می تواند دسترسی قابل توجهی به فین ایجاد کند که این امر به منزله خیزی اساسی در راه توسعه فین به شمار می رود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر