شهریار بحرانی در این نشست گفت: ۹۰ درصد بودجه هالیوود صرف فیلمهای
فانتزی و دنیای علمی- تخیلی میشود که در واقع بیان فانتزی از عالم دخان و
عالم اجنّه است و جالب اینجاست که این فیلمها همواره فروش بسیار بالایی در
سینمای غرب داشتهاند. از جمله این فیلمها «اودیسه کیهانی» است که در این
فیلم بطور ضمنی آفرینش انسان بر طبق نظریه تکامل داروین بیان میشود و
همچنین از تأثیر موجودات غیرانسانی و فرازمینی در ارتقای بشر سخن به میان
میآید. این فیلم را میتوان خلاصه عقیده هالیوود درباره مبحث آفرینش و
آیندة انسان است.
وی ادامه داد: از دهه ۶۰ میلادی به این سو، فیلمهای
هالیوود به سمت نمایش عالم ماورائی و دخان از دریچههای مختلف رفته است.
این موجودات به صورت موجودات فضایی (مثل یوتی)، جنهای آبی رنگ (مثل
انیمیشنهای اسمورفها، مگامایند و علاءالدین و فیلم آواتار و...)، شیاطین،
جادوگران و ارواح (مثل فیلم هگزان که نخستین فیلم در این زمینه بود و در
زمان ساخت خودش اجازه نشر نیافت و همچنین مجموعه فیلمهای جنگیر، طالع نحس
و...)، نشان داده میشود. علاوهبر این در فیلمهای متعددی راههای مختلفی
برای نشان دادن «راه ورود» به عالم دخان نشان داده شده است. در این میان
مرسومترین راه نشان داده شده در فیلمهای علمی تخیلی، سوار شدن بر سفینه
یا وسیلهای است که به فضا میرود و در نهایت موجب ارتباط با موجودات فضایی
میشود (مثل فیلم ارتباط (Contact)). از جمله راههای دیگر ورود به عالم
دخان، ورود به زیرزمین (مثل فیلم آلیس در سرزمین عجایب و ماتریکس)، از طریق
آینه (آلیس در سرزمین عجایب ۲)، ورودیهایی که فقط انسانهایی با ویژگی
خاصّ خونی میتوانند از آن گذر کنند (مثل فیلم هری پاتر و ورود به «ایستگاه
کینزکراس» و «کوچه دیاگون» و فیلم پرسی جکسون و ورود او به کوه «المپ»
و...) با این حال همگی این فیلمها حتّی اگر علی الظاهر موجودات فضایی یا
... را نشان میدهند؛ در واقع به عالمی خاص و موجوداتی خاصاشاره دارند:
موجودات دخانی (دودی- جنّی شیطانی) در عالم دخان.
بحرانی افزود: در ژانر
فیلمهای ترسناک با اجنّه و موجودات شیطانی مواجه میشویم که در واقع
مخاطب را به شدّت میترسانند؛ امّا در همین جاست که «منجی» معرفی میشود.
در این فیلمها (از جمله جنگیر و بچّه رزماری) خداوندی نیست؛ چنانچه تفکّر
غالب بر هالیوود که همان اومانیسم است، چنین بیان میکند که «خدا مرده
است»! در چنین دنیایی، وقتی که شیطان در انسانها و مردم جهان رخنه میکند،
مردم بیدفاع میمانند و خداوند و نیروی معنوی بالاتری از شیطان وجود
ندارد که بتواند بر او حاکم شود؛ در نتیجه انسان، مقهور شیاطین معرفی
میشوند و ناچار در برابر حاکمیت آنها.
این فیلمساز بیان کرد: در فیلم
«پسرجهنّمی» به وضوح بیان میشود که منجی انسانها، شیاطین هستند و
انسانها جز به وسیله آنها نمیتوانند نجات بیابند. بدین ترتیب با
فیلمهای مختلف اعلام میکنند که فصل حاکمیت انسانها به پایان رسیده و فصل
حاکمیت شیطان است. چنانچه این پیام را به صراحت در فیلم «بچه رزماری»
اعلام کردند.
بحرانی در پایان اظهار داشت: متاسفانه مسئولان فرهنگی ما
با بیتوجّهی نسبت به این آثار، از خطرات آنها غافلند و بسیاری از
فیلمهای نامبرده در تلویزیون به نمایش درآمده است.
سینما؛ ابزار استراتژیهای کلان غرب
اسماعیل
شفیعی سروستانی سردبیر ماهنامة موعود نیز در این نشست گفت: هر چند در گمان
مردم ما هدف سینما، سرگرمی است، امّا سینمای غرب و به خصوص هالیوود، با
هدف سرگرمی فیلم نمیسازند. بسیاری از استراتژیهای کلانی که غرب میخواهد
در جهان به اجرا دربیاورد، ابتدا توسط سینما «آزمایش و ارزیابی» میکند و
اصطلاح سینمای استراتژیک از اینجا برمیخیزد. بخشی از وظایف تعریف شده
سینما، زمینهسازی برای تحقّق استراتژی کلان بنیاسرائیل است. استراتژیای
که به زعم بنیاسرائیل، تحقّق همان وعدة خداوند به حضرت ابراهیم (ع) درباره
حاکمیت بر سرزمینهای «نیل» تا «فرات» و حاکمیت جهانی آنها بر تمامی مردم
میباشد.
این پژوهشگر با بیان اینکه هالیوود تمام تلاش خود را کرده است
تا «دروازههایی» را به سوی عالم دخان بگشاید، گفت: در حالی که بسیاری از
ما گمان میکنیم که امروزه در جهان مدرن، جادو و جادوگری وجود ندارد، با
مراجعه به آمار میبینیم برای مثال در «انگلیس» ۸۰ هزار جادوگر در دهه ۲۰۱۰
میلادی وجود داشت و در هیچ کجای جهان به اندازه آمریکا، آلودگی به سحر و
جادو در میان مناصب حکومتی وجود ندارد چرا که سران آنها که همگی از اعضای
مجامع مخفی ایلومیناتی هستند، میخواهند از این مسیر شیطان را یاری بدهند
تا شیطان نیز به آنان یاری بدهد.
استاد شفیعی سروستانی به آئین «قربانی
کردن برای شیاطین»اشاره کردند که نیروهای شیطانی از مسیر قربانی کردن
انسانها نیرو میگیرند و افزود: هر چه این قربانی، پاکتر، نجیبتر و
بیگناهتر باشد، انرژیای که آنان میگیرند، بیشتر و ارتباط سهلتر
میشود. در این میان شیطانپرستان برای قربانی، بچههای پاک و بیگناهان
شیعه را انتخاب میکنند که از همه معصومتر و پاکترند؛ حال میتوان دریافت
که چرا «یمن» و «عراق» اینهمه قربانی بدهند.
سروستانی با تاکید بر
اینکه سینما و رسانهها نقش عمدهای در ترویج فساد در جهت گسترش حکومت
جهانی بنی اسرائیل دارد، گفت:هنوز تمامی دروازههای عالم دخان باز نشده است
و وقتی تمامی دروازههای عالم دخان از مسیر فساد باز شود، واقعهای که در
فیلم «ملک سلیمان» شاهد آن بودیم، اتفاق میافتد. یعنی حشر و نشر مردم با
قبایح و ارتباط مستقیم با نیروهای شیطانی دیگر امان و پناهی برای مردم
باقی نخواهد گذاشت. چنانچه که در دعای عهد میخوانیم: خداوندا تو گفتی که
فساد به دست مردم در خشکی و دریا ظاهر میشود و این محقّق شد؛ حال برسان
منجی ما را.