۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۳۶۷۷۳
اکرمی در جلسه قرارگاه سایبری استان هرمزگان:
با توجه به گسترش نفوذ بد افزارها و افزایش احتمال حملات سایبری، اولین جلسه قرارگاه سایبری استان در سال جاری به ریاست آقای مهندس اکرمی معاونت محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعیدر خصوص رعایت الزامات پدافند سایبری در زیرساخت های استان و با حضور آقای پور بابایی سرپرست اداره کل پدافندغیرعامل برگزار گردید

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در این جلسه پوربابایی عنوان داشت: بخش عمده ای از فعالیت ها و تعاملات اقتصادی ، تجاری،فرهنگی، اجتماعی و حاکمیتی استان در کلیه سطوح ، اعم از افراد، موسسات غیردولتی و نهاد های دولتی و حاکمیتی در فضای سایبر انجام می گیردو بایستی با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در مراکز عمومی حسساسیت و مسئولیت در قبال فضای مجازی را در همه مردم ایجاد کنیم .  وی با تاکید بر لزوم اتصال به مرکز ماهر و اطلاع از آخرین دستورالعمل ها و راه های مقابله جهت پیشگیری و ایمن سازی فضای سایبر  عنوان داشت با توجه به گسترش نفوذ بد افزارها و افزایش احتمال حملات سایبری ، دستگاههای اجرایی و مدیران بایستی نظارت دائم بر مراکز فناوری و IT دستگاه ذی ربط خود داشته باشند.

در ادامه نمایندگان شهرداری،اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات،فناوری اطلاعات استانداری،پلیس اطلاعات و امنیت استان، اطلاعات و افتا استان توضیحاتی را در خصوص راه های نفوذ و گسترش باج افزار ها و راه های مقابله و پیشگیری با آن و لزوم جدا سازی بستر اینترنت از اینترانت  ارائه دادند.

همچنین در این جلسه آقای کناری مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اظهار داشت:با وجود شتاب ورشد سریع فضای سایبر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی ما اندک است و بعضی از مسئولین با این فضا آشنایی ندارند،این فضا با زندگی خانواده ها عجین شده است و به یک معضل جدی تبدیل شده است. متاسفانه از این فضای مجازی برای التهاب فضای فیزیکی استفاده می کنند بایستی با فرهنگ سازی از بروز این معضلات پیشگیری کرد.

در پایان اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ضمن تقدیراز اقدامات صورت گرفته عنوان داشت :یکی از مهمترین وظایف پدافندغیرعامل شناسایی  و مصون سازی مراکز ثقل و زیرساخت های حساس ومهم استان است که در معرض تهدید حملات سایبری  قرار دارند. وی همچنین نسبت به رعایت الزامات پدافند غیر عامل و برنامه ریزی مبتنی بر اصل پیش بینی و پیشگیری در حوزه تهدیدات متصوره در حوزه سایبری تاکید کرد و افزود بایستی با مشخص کردن استانداردهای لازم در حوزه امنیت و نظارت و بازرسی مستمر سیستم های آسیب پذیر را از حمله های سایبری دور کنند.

اکرمی در جلسه قرارگاه سایبری:بر لزوم مصون سازی زیر ساخت های سایبری استان در برابر حملات سایبری تاکید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر