۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۳۶۷۲
نماینده پارلمان ایرلند:
یک نماینده مستقل پارلمان ایرلند با انتقاد از سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا در قبال سوریه گفت وی یک جنایتکار جنگی و ریاکار قرن است.

به نقل از پایگاه «هافینگتون‌پست»، «کلیر دالی» نماینده پارلمان ایرلند هفته گذشته طی سخنرانی جنجالی به شدت از سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرد و وی را «جنایتکار جنگی» و «ریاکار قرن» خواند.

دالی که عضو مستقل پارلمان ایرلند از منطقه دوبلین شمالی است در این سخنرانی «اندا کنی» نخست‌وزیر ایرلند را نیز به دلیل استقبال گرم از «باراک اوباما» مورد انتقاد قرار داد و گفت وی روی سیاست‌ آمریکا در قبال سوریه و حملات هدفمند هواپیماهای بدون سرنشین این کشور، «چشم بسته است».

این نماینده پارلمان در بخشی از صحبت‌هایش گفت: آیا نباید به این مرد جایزه منافق قرن را بدهیم؟ چراکه هرکسی را باید با نام واقعی‌اش خواند. واقعیت این است که نمونه‌های جدی وجود دارد که نشان می‌دهد این مرد یک جنایتکار جنگی است.

وی افزود: این مرد کسی است که موجب افزایش 200درصدی استفاده از هواپیماهای بدون سرنشینی شده که هزاران نفر از جمله صدها کودک را کشته‌اند.

دالی در مورد سخنرانی اوباما در اجلاس «جی 8» در مورد استقرار صلح در جهان هم گفت این صحبت‌ها با رفتارها و اعمال اوباما در تناقض است. وی گفت اکنون نه در افغانستان، نه در عراق و نه در پاکستان امنیت افزایش نیافته. او همچنین از تصمیم اوباما برای ارسال سلاح به سوریه هم انتقاد کرد و گفت این تسلیحات به دست تندروهایی می‌افتد که منطقه را ناپایدار می‌کنند.

ایرلند شمالی از جمله کشورهایی است که مخالف ارسال سلاح به سوریه است. دالی در این صحبت‌ها از کشورهای اروپایی هم خواست با این طرح مخالفت کنند و ارسال سلاح برای مخالفان را آغاز نکنند، چراکه این امر درگیری‌ها در سوریه را تشدید می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر