۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۶۴۸
یک عضو کمیسیون اقتصادی:
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: اگر دولت از همه تیم‌ها در ترکیب تیم اقتصادی‌اش استفاده کند می‌تواند تاثیرات مثبت‌تری در فضای اقتصادی کشور بگذارد.

 ابراهیم ‌نکو، نماینده رباط کریم و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد دیدارهای رییس جمهور منتخب و تیم‌های اقتصادی فعال در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، گفت: مشخص نیست که چه کسانی تاکنون به دیدار آقای روحانی رفته یا در نشست‌هایی که با تیم‌های اقتصادی مختلف انجام شده چه چیزهایی رد و بدل شده است اما با توجه به وضعیت اقتصادی کشور دولت‌ آینده حتما لازم است که نشست‌هایی با فعالان اقتصادی مختلف کشور داشته باشد تا بتواند وضعیت اقتصادی کشور را آسیب‌شناسی کند و نقاط قوت و ضعف و توانمندی‌ها و اشکالات را شناسایی و برطرف کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: منطقی‌ترین راه برای تشکیل تیم اقتصادی دولت این است که از گروه‌های مختلف و با نگاه‌های مختلف طی جلسات متعدد و بررسی وضعیت اقتصاد کشور از دوره‌های قبل تا به حال با توجه به ظرفیت‌ها و آسیب‌های موجود یک تیم قوی انتخاب شود که کشور را به سمت پیشرفت و توسعه ببرد.

وی ادامه داد: شعار آقای روحانی دولت فراجناحی بوده است بنابراین هیچ ایرادی نیست که ایشان با تیم‌ها و گروه‌های اقتصادی مختلف که طبق گفته خودشان از عقلای جناح‌های مختلف هستند وارد بحث شوند.

این عضو کمیسیون اقتصادی در ادامه با اشاره به اینکه آقای روحانی بارها گفته است تصمیم‌ دارد دولت و کابینه فراجناحی تشکیل دهد، گفت: کابینه باید تلفیقی از گرایش‌های مختلف اما هم‌سو با دولت باشد و افراد آن برای رسیدن به یک هدف مشترک اعلام آمادگی کرده باشند لازمه چنین پیشرفتی استفاده از توانمندی‌های گروه‌های مختلف است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تشکیل تیم اقتصادی دولت از افرادی که از جناح‌ها و گروه‌های مختلف هستند منجر به ایجاد اختلاف در تیم اقتصادی دولت نخواهد شد؟ گفت: چنین رویکردی نمی‌تواند آسیبی به کشور وارد کند بلکه می‌تواند فواید زیادی هم داشته باشد اولین برکت این اقدام برگرداندن آرامش به جامعه است. تشکیل تیم اقتصادی دولت از گروه‌های مختلف فعال اقتصادی منجر به کنار رفتن اختلافات می‌شود؛ تیم تلفیقی می‌تواند در عرصه‌های مختلف تصمیمات تاثیرگذار بگیرد ضمن اینکه نتیجه آن این است که دسته‌بندی‌ها را کاهش می‌دهد و در نتیجه موانعی را که ممکن است گروه‌هایی که سهمی در دولت ندارند برای آن ایجاد کنند از بین می‌برد و دولت می‌تواند با اطمینان خاطر بیشتری در عرصه اقتصادی کشور گام بردارد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر