۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۳۶۴۰۶
سردار جلالی در اولین یادواره عملیات لیله القدر در مجتمع امام علی(ع) ارومیه:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر اینکه ایران ذخایر اطمینان‌بخشی دارد، گفت: از طرفی در صورت تحریم نفتی از سوی اروپا می‌توان با توجه به شرق و ... اتحاد منطقه‌ای ایجاد کرد و در مقابل دشمن ایستاد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سردار دکتر غلامرضا جلالی در اولین یادواره عملیات لیلةالقدر که در مجتمع امام علی (ع) ارومیه برگزار شد، با بزرگداشت یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام حسنی و همچنین مجاهدت‌های ایشان، قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: وجود حاج آقا حسنی و بسیج در اختیار وی، ناجی مردم ارومیه در برابر اشرار منطقه بود و وی تلاش‌های زیادی برای مبارزه با ضد انقلاب و برقراری امنیت در منطقه داشتند.

اتحاد منطقه‌ای در مقابل تحریم نفت از سوی دشمنان/ تشریح دستاوردهای منطقه‌ای عملیات لیلةالقدر

وی با اشاره به استراتژی راهبردی قرارگاه حمزه سیدالشهدا برای مبارزه عملیاتی با ضد انقلاب افزود: تصرف و کنترل سرزمینی دشمن بخشی از این استراتژی بود که عملیات مختلفی همچون فتح در محور مهاباد، پیرانشهر و سردشت، نصر در منطقه بین سردشت و پیرانشهر و لیلةالقدر در منطقه سرو ارومیه بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه عملیات لیلةالقدر در 28 خرداد سال 63 مصادف با 19 رمضان آغاز شد، عنوان کرد: قرارگاه حمزه سیدالشهدا با ایجاد 4 قرارگاه فرعی به ترتیب در جنوب غربی سلماس به سمت روستای دوستان، روستای هشتیان به طرف روستای اسپی دره، روستای هورسین به طرف روستای حسن لو و سلطان واقع در مرز ایران و ترکیه و همچنین سه راهی چره به طرف دره‌بانی به شورشیان دمکرات، کومله، اشرار و منافقین حمله کرده و درگیر می‌شوند.

اتحاد منطقه‌ای در مقابل تحریم نفت از سوی دشمنان/ تشریح دستاوردهای منطقه‌ای عملیات لیلةالقدر

وی اضافه کرد: در این عملیات که نیروهای ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، ژاندارمری و بسیج مردمی و عشایر منطقه شرکت داشتند هفت شبانه‌روز طول کشید و 400 نفر از عناصر حزب تسلیم شدند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: با عملیات لیلة‌القدر تصرف سرزمینی در شمال غرب ارومیه به طور کامل انجام شد و بخشی از عناصر حزب تسلیم شدند و سلاح‌های زیادی هم به غنیمت گرفته شد.

سردار دکتر جلالی گفت: اضمحلال بخش عمده‌ای از واحدهای رزمی دشمن در منطقه، تصرف کل جغرافیای ارومیه و ایجاد امنیت پایدار در منطقه از جمله دستاوردهای منطقه‌ای عملیات لیلةالقدر بود.

اتحاد منطقه‌ای در مقابل تحریم نفت از سوی دشمنان/ تشریح دستاوردهای منطقه‌ای عملیات لیلةالقدر

وی افزود: عملیات لیلة‌القدر به خاطر حضور دشمنان در منطقه‌ای که مردم عادی حضور داشتند، پیچیده و سخت بود و و عملاً بخشی از توان ما به کار گرفته نمی‌شد و نمی‌توانستیم از سلاح‌های نقطه‌زن و منحنی‌زن استفاده کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تشریح کرد: قرارگاه حمزه سیدالشهدا با رد استراتژی‌های معمول جنگی و ریختن آتش در سرزمین دشمن بدون توجه به حضور نیروهای مردمی، الگوی دفاع سرزمینی و پدافند داخلی حمایت از مردم و برخورد با دشمن را شکل داد و عملیات را پیش برد.

دکتر جلالی، خلق و بلوغ دکترین عملیات شهید بروجردی براساس حمایت از مردم و برخورد با دشمن را دستاورد فرامنطقه‌ای عملیات لیلة‌القدر برشمرد و گفت: شهید بروجردی معتقد بود برای آزادسازی سرزمین و اخراج دشمن، نباید مردم اعم از شیعه وسنی یا ترک و کرد آسیب ببینند.

وی خاطرنشان کرد: تفکر شهید بروجردی باعث اجرای هماهنگ نظریه توسعه امنیت‌افزا و پدافند داخلی شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، انتقال تفکر عملیات لیلةالقدر در قالب دکترین شهید بروجردی به کشورها منطقه را دستاورد فرامنطقه‌ای عملیات لیلةالقدر خواند و تصریح کرد: قرارگاه حمزه با این تفکر و استراتژی و با بسیج نیروهای مردمی به کمک ارتش عراق و سوریه و لبنان در مبارزه با نیروهای تکفیری شتافت و با شکست داعش در منطقه بزرگ‌ترین فتح را ثبت کرد.

سردار جلالی تبیین کرد: دکترین شهید بروجردی در عملیات لیلةالقدر در نوع آزادسازی و نوع ضد شورش‌گری و ضد انقلاب به آن سوی مرزها منتقل شد و در آنجا شکل گرفت، به طوری که توانستند عملیات مردمی آزادسازی را تداوم داده و دشمن را شکست دهند.

وی، تشکیل بسیج نیروهای مردمی در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و یمن را در تداوم این رویکرد دانست، وگرنه ما در عملیات لیلةالقدر هم تانک، هم توپ و هم سلاح مخرب داشتیم، اما نگاه استراتژی دفاعی جمهوری اسلامی در منطقه پدافند داخلی و توسعه امنیت است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: در واقع توانستیم با تقدیم 45 هزار شهید در منطقه قرارگاه حمزه منطقه را از تسلط دشمن به صورت کامل خارج کنیم و امنیت را توسعه دهیم.

سردار جلالی تأکید کرد: از دیگر نقاط قوت عملیات لیلةالقدر وحدت عملی بین نیروها با تأکید بر منافع ملی بود و هیچ فرقی بین نیروی انتظامی، سپاه، ژاندارمری و ارتش نبود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی است، گفت: دشمن با استفاده از تمام ابزارهای تحریم تکنولوژی کالا، ارز و دلار و نفت، مواضع اقتصادی ما را مورد حمله قرار داده است و حتی سوءاستفاده‌کنندگان داخلی را سربازان خود در داخل کشور می‌داند که همسو با آنها به اقتصاد داخلی ضربه وارد می‌کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: باید با وحدت عمل و انسجام ملی زیر پرچم رهبری، دعواهای داخلی را کنار گذاشته و به دشمن بیندیشیم تا مشکلات را حل کنیم.

سردار جلالی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی تجربه تحریم نفتی را داشته است، گفت: همه راهکارهای تولید، صادرات و توسعه را داریم، اما دشمن می‌خواهد مردم را به خرید کالاهای اساسی در کشور تحریک کند.

اتحاد منطقه‌ای در مقابل تحریم نفت از سوی دشمنان/ تشریح دستاوردهایhttps://paydarymelli.ir/files/fa/news/1397/4/25/93258_484.jpg منطقه‌ای عملیات لیلةالقدر

وی بیان کرد: در سال 1910 به خاطر اشغال سرزمینی توسط بیگانگان، بیماری، قحطی و بی‌عرضگی‌های دولت وقت 10 میلیون نفر از جمعیت ایران کاسته شد، در حالی که در دفاع مقدس کسی مشکل تهیه آذوقه نداشت، ما به اتکای تجربه دفاع مقدس به راحتی خواهیم توانست کالای اساسی مردم را تهیه کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، خواستار توجه به تدابیر رهبر معظم انقلاب شد و گفت: طبق فرموده رهبری همه باید دولت را کمک کنند، از دعواهای داخلی بپرهیزند و با قناعت و صرفه‌جویی در حوزه اقتصادی مقاومت کنند.
اتحاد منطقه‌ای در مقابل تحریم نفت از سوی دشمنان/ تشریح دستاوردهای منطقه‌ای عملیات لیلةالقدر

سردار جلالی با تأکید بر اینکه ایران ذخایر اطمینان بخشی دارد، گفت: از طرفی در صورت تحریم نفتی از سوی اروپا می‌توان با توجه به شرق و ... اتحاد منطقه‌ای ایجاد کرد و در مقابل دشمن ایستاد.

در این مراسم از خانواده شهدا، رزمندگان و فرماندهان عملیات لیله القدر با حضور مسولان لشکری و کشوری تجلیل شد.

اتحاد منطقه‌ای در مقابل تحریم نفت از سوی دشمنان/ تشریح دستاوردهای منطقه‌ای عملیات لیلةالقدر


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر