۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۳۶۳۸۲
خاتمی در کنفرانس فرصت ها و چالش های هوشمندسازی:
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز نسخه جامع پدافند غیرعامل در خدمات الکترونیک و هوشمندسازی به دست نیامده است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سید مرتضی خاتمی، نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در کنفرانس ملی فرصت ها و چالش های هوشمندسازی با بیان اینکه تمام جوامع محکوم به هوشمندسازی هستند، گفت: استفاده و بهره مندی از فناوری های نوین در حوزه خدمات در تمام ابعاد قابل تعبیر است. تمام حوزه ها به فناوری وابسته شده اند که در این موضوع بخش سلامت نیز سهمی به خود اختصاص داده است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به پیچیدگی های مختلف تجهیزات پزشکی،‌ آموزشی اظهار کرد: در حوزه بهداشت و سلامت از تشخیص و درمان بیمار تا حوزه مراقبت و پیگیری های بعدی ضرورت فناوری اجتناب ناپذیر است و برابر قوانین بالادستی این ضرورت برای تمام دستگاه ها مصوب شده است که از خدمات الکترونیک با رعایت اصول پدافند غیرعامل بهره ببرند اما در حوزه زیرساخت ها ما با ضعف مواجه هستیم و نوعی از هم گسیختگی و یکپارچه نبودن در سامانه زیرساخت ها مشاهده می شود که البته آسیب هایی دیده می شود.

وی اظهار کرد: به نظر می رسد نسخه جامع پدافند غیرعامل در خدمات الکترونیک و هوشمندسازی به دست نیامده است و استقرار خدمات الکترونیک و هوشمندسازی به شکل جامع بسیار گران است و برخی سامانه ها و زیرساخت ها در پیچ و خم هزینه ها باقی مانده اند.

خاتمی با اشاره به اینکه هنوز در حوزه اطلاعات نیازسنجی و آمارسنجی هوشمند به بلوغ کامل نرسیده ایم، افزود: از چالش های هوشمندسازی ارزیابی وضعیت موجود و البته مدیریت و اصلاح معایب فناوری است.

نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: علیرغم ملاحظات در حوزه پدافند غیرعامل آسیب پذیری ما کم نیست و اشکال وجود دارد. امروز در مسیر هوشمندسازی نباید جزیره ای عمل کرد و باید در شکل گیری شهرهای هوشمند وحدتی هوشمندانه داشته باشیم و البته حکمرانی هوشمندانه و سیاستگذاری باید به گونه ای باشد که موضوع هوشمندسازی در حوزه سیاست به طور جدی نگاه شود.

خاتمی با اشاره به تاسیس 600 هایپرمارکت در کشور خاطرنشان کرد: امروزه در دنیا با کاهش هایپرمارکت ها روبرو هستند در حالی که این موضوع در کشور ما رو به افزایش است.

وی با تاکید بر ضعف برنامه ریزی در حوزه سایبری گفت: ما از هوشمندسازی در حوزه حکمرانی استفاده نکردیم و این موضوع بروز و ظهور دارد در حالی که امروز شاهدیم در حوزه ناوگان های حمل و نقل عمومی کشور حوزه سایبری ورود یافته است و بسیاری از مردم در این حوزه از آن بهره می برند و البته تسهیلاتی را نیز برای کاربران خود ایجاد کرده اند.

 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر