۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۳۶۰۹
«ارسال سلاح برای معارضین سوری، بازی و شوخی نیست»
رئیس‌جمهوری روسیه با یادآوری مشکلات فراوان عراق و لیبی بعد از مداخله خارجی در این کشورها، هشدار داد برخورد بدون تدبیر و عجولانه می‌تواند خاورمیانه را به منطقه‌ای غیرقابل کنترل تبدیل کند، بنابراین باید بسیار محتاطانه عمل کرد.

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه اصرار دارد که با احتیاط بیشتری به مسئله دخالت خارجی در کشورهایی که دچار مناقشه داخلی هستند، برخورد شود.

پوتین روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی به همراه "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان فدرال در پایان نشست بین‌المللی اقتصادی در سنت پترزبورگ گفت: توجه داشته باشید، در عراق هنوز مشکل وجود دارد، در لیبی مشکلات بیشتری است، در دیگر کشورهای منطقه هم مشکلات زیادی وجود دارد. آیا این واقعیات کافی نیست تا ما درک کنیم که باید از اقدامات بدون تدبیر و عجولانه دست برداشت؟ آیا این مسئله باعث توقف شما نمی‌شود؟ آیا این واقعیات باعث نمی‌شود که شما با دقت بیشتر و با احتیاط عمل کرده و در وهله نخست به روی اراده و خواست مردم خود این کشورها روی این تکیه داشته باشید؟

وی افزود: بیایید با دقت به حوادث سال‌های اخیر در منطقه و به عواقب این مسئله توجه داشت که چنین منطقه حساسی می‌تواند به راحتی به منطقه‌ای غیرقابل کنترل نظیر آنچه اکنون در مرز پاکستان و افغانستان وجود دارد، تبدیل شود. 

رئیس‌جمهوری روسیه در تفسیر اوضاع کنونی در سوریه با اشاره به اینکه در جریان نشست سنت پترزبورگ در این رابطه تنها یک عقل سلیم حاکم بود، تاکید کرد: و آن جمع کردن همه نیروهای درگیر و متخاصم در ژنو و حل و فصل مشترک همه مسائل مورد اختلاف آنهاست. باید توجه داشت که این تنها نیروهای داخلی در سوریه هستند که می‌توانند تصمیم بگیرند که چه چیز برای کشورشان بهتر است.

پوتین با انتقاد از تصمیم برخی کشورهای غربی در مورد تجهیز نظامی مخالفان سوری گفت: اگر این افراد سلاح دریافت کنند، باید تصور کرد که این تسلیحات به دست چه افرادی خواهد افتاد؟ این موضوع یک شوخی و یک بازی نیست. لازم است تا معقولانه و با توجه به واقعیت تصمیم گیری کرد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر