۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۳۶۰۲
افشاگري جديد ادوارد اسنودن
در گزارش افشاگرانه تازه "ادوارد اسنودن" کارشناس پيشين آژانس امنيت ملي آمريکا که توسط روزنامه انگليسي "گاردين" انجام شده آمده است که دستگاه اطلاعاتي انگليس نيز با آژانس امنيت ملي آمريکا در جاسوسي از شهروندان در فضاي مجازي همدست بوده است.
به نقل از راشا تودي، در ادامه اين گزارش آمده است که دستگاه اطلاعاتي انگليس اطلاعات بدست آمده از صفحات شخصي شهروندان مختلف در شبکه هاي اجتماعي و سايت هاي موجود در فضاي مجازي را با آژانس امنيت ملي آمريکا به اشتراک گذاشته است.



در ادامه اين گزارش که روز جمعه منتشر شده آمده است که اطلاعات موجود حاوي تماس هاي تلفني شهروندان معمولي و پيام ارسال شده توسط آنان از طريق ايميل نيز بوده است که خود نقض آشکار حريم خصوصي شهروندان و سرقت اطلاعات از آنان محسوب مي شود. 

اسنودن در اين باره افزوده است "اين تنها مشکل آمريکا نيست. دولت انگليس نيز در اين باره نقش مهمي ايفا مي کند." "جياما چيچاکيان" از کارشناسان امنيتي نيز در اين باره در مصاحبه با شبکه خبري "راشا تودي" گفته استن "گزارش افشاگرانه جديد اسنودن نشان از حجم وسيع همکاري هاي اطلاعاتي و امنيتي دولتهاي انگليس و آمريکا با يکديگر دارد." 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر