۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۵۹۹۰
سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: راه‌های نفوذ واردات کالاهای سرمایه ای در اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور بسته شد.

رحیم زارع در نشست علنی امروز (یکشنبه 10 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در ارائه گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی  و نظارت در اجرای اصل 44 قانون اساسی درخصوص طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده 104 قانون مالیات های مستقیم و طرح حمایت از فرهنگ محصولات ایرانی اظهار داشت: اصلاح این قانون نتیجه گزارش نظارتی کمیسیون حمایت از تولید ملی است که در 4 فصل تنظیم شده است، در حالی که در گذشته این قانون در یک فصل تنظیم شده بود.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی بیان کرد: علی رغم وجود قانون فعلی، واردات کالاهای سرمایه ای، ماشین آلات و انجام پروژه ها توسط دستگاه های اجرایی، دولتی و پیمانکاران طرف قرارداد با آنها، انجام می شد که با نظارت انجام شده در اصلاح قانون راه های نفوذ بسته شد.

وی افزود: در گذشته تنها وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارت را انجام می داد ولی اکنون و در اصلاح قانون ترتیب هیات نظارت تعیین شده و تعریف و جرم انگاری که در این زمینه وجود نداشت نیز شکل گرفته است.

زارع ادامه داد: در فصل جدید برای متخلفان حبس، تعلیق و جریمه نقدی مشخص شده و تکالیفی نیز برای آنها تعیین شده است. همچنین یک فصل جدید نیز برای حمایت از فرهنگ مصرف محصولات ایرانی دیده شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تعریف کالاهای بادوام، معمولی، لوکس و غیرضروری دسته بندی شده است، همچنین یک فصل نیز که در قانون فعلی شامل محصولات داخلی و خریدهای معمولی است که در این فصل گسترش ابزارهای تضمین و پوشش های بیمه ای را در نظر گرفته ایم و از شرکت های تضامنی برای انواع ابزارهای تضمین بخش تولیدی و خدماتی کشور استفاده می شود./

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر