۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۳۵۸۸۹
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور:
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: الزامات پدافند غیرعامل باید به یک باور و فرهنگ تبدیل شود تا بتواند در مقابل حوادث مصون سازی و پیشگیری کند.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز) ۶ تیر) در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اهمیت پدافند غیرعامل به قدری است که تدریس آن در مدارس و برنامه آموزشی قرار گرفته است.

 

وی اظهار داشت: بیش از یک هزار و۳۰۰ دانشجوی ارشد و ۴۰ دانشجو در مقطع دکترا در حوزه پدافند غیرعامل کشور مشغول به تحصیل هستند.

 

حیدری توجه به زیرساخت های پدافند غیرعامل را بسیار ضروری دانست و ادامه داد: ابلاغ سیاست های کلی مقام معظم رهبری، بهترین راهگشا و حرکت در این مسیر ارزشمند و حساس کنونی در همه ابعاد و سطح کشور است.

 

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور ایمن سازی در همه حوزه ها، کوچک سازی، پراکندگی و چند منظوره کردن نوع خدمات و تاسیسات را بسیار مهم و از راهبردهای حوزه پدافند غیرعامل بیان کرد و گفت: ایمن سازی و خودکفا کردن استان ها در برابر بلایا، یکی از راهبردهای پدافند غیرعامل است.

 

وی خروج از زیرساخت های آبشاری و به هم پیوسته که در صورت مختل شدن باعث توقف بسیاری از امور و خدمات می شود را از اصول پدافند غیرعامل دانست و گفت: موضوعات زیست محیطی، مواد غذایی آلوده، شیوع بیماری های فراگیر و واگیر دار از اهداف این حوزه است.

 

سیدمحمدکاظم نظری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست، گفت: پدافندغیرعامل که موجب کاهش آسیب پذیری و حفظ سرمایه های کلان در جنگ و بلاهای غیرطبیعی می شود به سمت نهادینه شدن می رود.

 

وی با بیان اینکه به اجرای پدافند غیرعامل در همه بخش ها و زیرساخت های استان تاکید شده، اظهار داشت: دستورالعمل‌ های اجرایی پدافند غیرعامل به همه دستگاه‌ های اجرایی استان ابلاغ و ملزم به اجرای آن شده اند.

 

نظری با بیان اینکه تنگناها و موانع نباید در اجرای پدافند غیرعامل مشکل ایجاد کند، تاکید کرد: برای تسریع در اجرای پدافند غیرعامل، استان نیازمند حمایت اعتباری است.

 

در این نشست علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد طی حکمی از سوی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی پدافند غیرعامل استان معرفی شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر