۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۳۵۶۹
آصفري:
عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به اظهار نظر اوباما نسبت به انتخابات ايران گفت: موضع‌گیری آمریکایی‌ها در حمایت از این موضوعات بوی فتنه می‌دهد و حتی زمانی که به صورت شفاف علیه جمهوری اسلامی موضع‌گیری می‌کنند نیز نشانه فتنه‌انگیزی آن‌ها است.
محمدحسن آصفری" نماینده اراک  با اشاره به اظهارنظر رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در خصوص انتخابات اخیر گفت: جمهوری اسلامی ایران به این موضع‌گیری‌ها توجهی نمی‌کند.

وی افزود: موضع‌گیری آمریکایی‌ها در حمایت از این موضوعات بوی فتنه می‌دهد و حتی زمانی که به صورت شفاف علیه جمهوری اسلامی موضع‌گیری می‌کنند نیز نشانه فتنه‌انگیزی آنها است.

آصفری ادامه داد: تا زمانی که اقدام عملي مثبت از مواضع ایالات متحده آمریکا مشاهده نشود نظر ملت ایران نسبت به این کشور تغییر نمی‌کند، چرا كه آن‌ها همواره حرف زدند ولي عملي نشده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: سیاست آمریکایی‌ها نشان دهنده برخورد دوسویه آن‌ها بوده و اظهارنظر آن‌ها برای ما زیاد اهمیت ندارد که ایالات متحده از مواضع و انتخابات ما خوشش بیاید یا نیاید.

نماینده مردم اراک تصریح کرد: فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در چارچوب معاهدات بین‌المللی و قوانین موجود بوده و این غرب است که باید تکلیف خودش را با مسئله هسته‌ای ایران  مشخص کند و به طور شفاف بپذیرد که استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم ایران است.

وی در ادامه اظهار داشت: سیاست‌های راهبردی نظام توسط مقام معظم رهبری تعیین می‌شود و با جابجایی دولت‌ها هیچ تغییری در سیاست‌های کلی نظام ایجاد نخواهد شد.

آصفری گفت: بنابراین مسئله هسته‌ای یکی از خطوط قرمز و حق ملت جمهوری اسلامی ایران است.

اضافه می‌شود؛ باراک اوباما رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حاشیه نشست D8  در ايرلند شمالي برای اولین بار نسبت به انتخابات اخیر ایران اظهارنظر کرد و گفته است؛ در مورد ايران ابراز خوش‌بيني کرديم که با اين انتخابات جديد که در آن برگزار شد بتوانيم پيشرفتي در گفتگوها داشته باشيم که اجازه دهد مشکلات مربوط به برنامه هسته‌اي ايران را حل کنيم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر