۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۳۵۶
شهردار شیراز گفت:یکی از اصول پدافند غیرعامل، ساختمانهای مستحکم و مقاوم است و دستگاه های حاکمیتی به دلیل آنکه مدیریت جامعه را برعهده دارند، باید در ساختمانهایی مستقر باشند که در هر شرایط استحکام کافی داشته باشد.

علیرضا پاک فطرت در دیدار با مدیر کل امور مالیاتی استان فارس، بیان داشت: براساس برنامه های مختلف توسعه و منویات مقام معظم رهبری برنامه ریزی های اقتصادی را باید به سمت کم کردن اتکا به نفت پیش ببریم و یکی از راه های کاهش اتکا به نفت، نهادینه شدن فرهنگ مالیات است.
شهردار شیراز با بیان اینکه تمام کشورهای توسعه یافته از ابتدا سیستم مالی خود را با پشتوانه مالیات استوار کرده اند، افزود: عزم دولت هم این بوده که اتکا به نفت کم و درآمدهای مالیاتی افزایشی متعادل پیدا کند.
پاک فطرت خاطرنشان کرد: عادلانه هم این است که همه مردم براساس میزان درآمد خود مالیات پرداخت کنند و از این مالیات در مسیر توسعه استفاده شود.
وی با تاکید بر لزوم استقرار دستگاه های دولتی در ساختمان هایی مستحکم و مناسب، تصریح کرد: یکی از اصول پدافند غیرعامل، ساختمانهای مستحکم و مقاوم است و دستگاه های حاکمیتی به دلیل آنکه مدیریت جامعه را برعهده دارند، باید در ساختمانهایی مستقر باشند که در هر شرایط استحکام کافی داشته باشد.
شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرایی شدن پروژه های مختلف در شیراز و طرح هایی که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد، گفت: شهرداری زمانی مقتدر و کارآمد است که ثروتمند باشد و شهرداری ثروتمند در گرو داشتن شهروندانی ثروتمند است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه اجرای پروژه های مختلف در شیراز زمینه را برای ایجاد ارزش افزوده مناسب در شهر فراهم کرده و امیدواریم جامعه شهری شیراز به سمتی برود که توان مالی شهروندان این شهر ارتقا پیدا کند تا شهری مناسب و درخور برای شهروندان داشته باشیم.
پاک فطرت همچنین گفت: افزایش توان مالی شهروندان زمینه نهادینه شدن فرهنگ پرداخت مالیات را فراهم می کند و از طرفی افزایش ارزش افزوده، زمینه افزایش مالیات بر ارزش افزوده را فراهم می کند.
وی اظهار داشت: البته زمانی مالیات بر ارزش افزوده تاثیرگذار است که به همه نقاط به صورت عادلانه تزریق شود.
شهردار شیراز تصریح کرد: این تزریق عادلانه فشار را از کلانشهر ها به سبب کاهش مهاجرت هم برای زندگی، هم اشتغال و هم گذران اوقات فراغت کم می کند.
پاک فطرت در پایان اذعان داشت: سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده دو و یک دهم درصد است و در شیراز فقط در پروژه های عمرانی هزینه می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر