۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۳۵۴۴۷
وزارت امور اقتصادی و دارایی امروز (سه شنبه) از هفت سامانه الکترونیک رونمایی کرد تا ضمن شفافیت در عملکرد، رسیدگی به امور مردم هم تسهیل شود.
به گزارش پایداری ملی،در آیین رونمایی از این سامانه‌ها که در حاشیه شورای معاونان وزارتخانه انجام شد، سامانه‌های «درخواست وجه الکترونیک» خزانه داری کل کشور و «ارتباطات مردمی» برای تسهیل رسیدگی به شکایات مردمی از امروز اجرایی شد.

سامانه‌های «دادور و یاور»، «دادخواهی مالیاتی موضوع ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم»، «تبادل الکترونیکی اسناد و مکاتبات وزارت امور اقتصادی و دارایی»، «ویدئو کنفرانس وزارت امور اقتصادی و دارایی» و «نظام جامع فنی و عمرانی درمناطق آزاد و ویژه اقتصادی» نیز امروز به بهره برداری رسید.

** حذف ۲۶۰ هزار مجوز زائد در مسیر کسب و کار

«مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی در آیین رونمایی از این سامانه‌ها تاکید کرد که این سامانه‌ها با هدف استقرار دولت الکترونیک و تسهیل امور طراحی و اجرایی شده اند.
وی با بیان اینکه طبق قانون باید همه پرداخت‌ها متمرکز باشد، گفت: با راه اندازی سامانه درخواست وجه الکترونیک، ۶۰ هزار دسته چک دستگاه‌های اجرایی جمع آوری می‌شد و با استفاده از سامانه‌های بانک مرکزی از جمله نسیم، پرداخت‌ها الکترونیکی خواهد بود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی سامانه‌های دادور و یاور را گامی برای تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار متقاضیان دانست.

وی گفت: معاونت اقتصادی تاکنون بیش از ۲۶۰ هزار مجوز زائد در مسیر ایجاد کسب و کار را شناسایی و حذف کرده است و سایر مجوز‌های غیرضروری نیز باید شناسایی و رفع شوند تا فضای کسب و کار بهبود یابد.

کرباسیان درباره سامانه دادخواهی مالیاتی نیز توضیح داد: صدور رای هیات‌های مالیاتی تا سال گذشته به صورت متمرکز در تهران انجام می‌شد، اما از پارسال بخشی از این اختیارات به استان‌ها تفویض شد و اکنون با این سامانه امور بیش از پیش سرعت می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر